Jag har ett gäng amerikanska kulfiskar varav en är lite slö idag och ligger vid botten, simmar iväg dock om man knackar lätt på glaset. De senaste veckorna har han tunnat av lite och jag har märkt de senaste dagarna att han äter dåligt, igår och idag inte alls. Han/hon är bara 4 cm lång så det är svårt att se hur tänderna ser ut genom glaset, det lilla jag ser ser inte konstigt ut dock, inga tänder som "står ut" eller så. Å andra sidan verkar ju tänderna växa rakt upp/ned så det som händer till slut kanske bara är att munnen täpps igen??
Funderar nu på att ta upp den och klippa tänderna på den med en liten nagelsax men innan jag gör det skulle jag vilja ha lite information om hur det ska se ut på nära håll. Hur långa bör tänderna vara och hur stort bör "hålet" in i munnen vara?
Funderar nu på att ta upp den och klippa tänderna på den med en liten nagelsax men innan jag gör det skulle jag vilja ha lite information om hur det ska se ut på nära håll. Hur långa bör tänderna vara och hur stort bör "hålet" in i munnen vara?
Kommentar