lejonfisk ?!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EMIL_EMPO
    • October 2006
    • 72

lejonfisk ?!

tjaaaaaaaaaa såhär är det ! jag har köpt 2 st lejonfiskar båda ca 18 cm vet absolut ingenting om dom ( lite bara ) jag vet att dom är grymt fula !äter som blåvalar blir ca 20 cm och lever på botten.. dom värkar trivas jätte bra o 800l tanken =). jag vill ha all info som går att hitta om dem ! dom äter räkor och malaviciklider har även en fläckig gäddtetra ,arowana,2 stora fengäddor,en stor pleco,några malvisar ( som mat ) två jättte små oscar 5 cm typ ..... www.royalzoo.se har lejonfiskar men ingen info om den =( grymt tacksam för svar
  • Vernan
    • July 2006
    • 31

Är det den här?

Kommentar

• Malcus
      • June 2006
      • 555

Det är en bräckvatten fisk, de är i stort sätt de ända jag vet om den
      Den finns ju faktisk i zpets art register. Men där heter den "paddfisk". Latin: Allenbatrachus grunniens.
      Tyvärr måste man vara goldmedlem för att läsa om den...

Kommentar

• THE_DUDE
        • February 2004
        • 764

aaa bräckvattens fisk, och dom är giftiga så ta inte i dom.

Ursprungligen postat av EMIL_EMPO
        ...några malvisar ( som mat )
        låter jätte bra
        http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
        ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• EMIL_EMPO
          • October 2006
          • 72

bräckvatten ? de va mer änn jag visste men dom värkar acceptera sötvatten också.. jätte pigga och glada är dom . fin mönstring på kroppen o är friska =) . aa vet att dom är giftiga :P dom har en tagg vid ryggfenan och två vid gälarna.. hur ser man om fiskarna mår dåligt av att bo i sötvatten?

Kommentar

• Malcus
            • June 2006
            • 555

blir blekare, slutar äta kanske?

Kommentar

• EMIL_EMPO
              • October 2006
              • 72

okok men mina är skitfina o åter jätte mkt ! så dom trivs =)

Kommentar

• Malcus
                • June 2006
                • 555

Låter ju kanon Har du någon bild?

Kommentar

• THE_DUDE
                  • February 2004
                  • 764

bräckvattens fisk lever inte lika länge i sötvatten. har jag hört. vissa arter kanske klarar det bättre än andra iofs.........
                  http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                  ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• MichaelE
                    • June 2002
                    • 903

bräckvattensfiskar som lever i sötvatten är extremt känsliga för svampinfektioner och blir i allmänhet lite klenare.

Räkor är ingen vidare bra mat vad än folk säger, om man använder räkor som huvudföda under längre perioder kan firrarna drabbas av käklås och andra otrevligheter pga. näringsbrist.

Måste bara fråga, varför köpte du dom om du inte ens visste att dom behöver bräckt vatten i det långa loppet?

kolla in mitt galleri på zoonen (thailand) så får ni se hur dom såldes där
                    Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

Nu med både salt och sött .
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

Kommentar

• Malcus
                      • June 2006
                      • 555

Ursprungligen postat av THE_DUDE
                      bräckvattens fisk lever inte lika länge i sötvatten. har jag hört. vissa arter kanske klarar det bättre än andra iofs.........
                      Gjorde en tråd för ett tag sen om silverdats. Och de klarar sig tydligen lika bra i sött som bräckt hela livet... Iaf enligt mfk'arnas erfarenheter.

Kommentar

• EMIL_EMPO
                        • October 2006
                        • 72

Ursprungligen postat av MichaelE
                        bräckvattensfiskar som lever i sötvatten är extremt känsliga för svampinfektioner och blir i allmänhet lite klenare.

Räkor är ingen vidare bra mat vad än folk säger, om man använder räkor som huvudföda under längre perioder kan firrarna drabbas av käklås och andra otrevligheter pga. näringsbrist.

Måste bara fråga, varför köpte du dom om du inte ens visste att dom behöver bräckt vatten i det långa loppet?

kolla in mitt galleri på zoonen (thailand) så får ni se hur dom såldes där

okok men räkor e inte huvudfödan ! det är mest blackmollys o malavisar !... hadde det stått i butiken att dom är bräckvattensfiskar så hadde jag naturligtvis inte köpt dom förenn jag skaffat bräckvatten.. men men dom ser jättefina o äter bra och har ingen svamp elr nått! helt friska alltså har tyvär ingen bild. plus att jag vet inte hur man lägger inn XD

Kommentar

• yllekanin
                          • December 2006
                          • 177

Om man har fiskar som äter räkor, vad skall man göra då? Stoppa ner en grönsakssallad och en frukt efter maten
                          Mvh Michael

Kommentar

• EMIL_EMPO
                            • October 2006
                            • 72

Ursprungligen postat av yllekanin
                            Om man har fiskar som äter räkor, vad skall man göra då? Stoppa ner en grönsakssallad och en frukt efter maten

hahhahhaha men om en fisk äter räkor äter den trodligtvis fisk också .. de va så han menade tror jag men jag matar mina fiskar med ungefär lika mkt räkor som fisk.. o i sommar ska jag ut med sänkhoven och fånga löja så dä blir mina fiskar glada !!

Kommentar

Arbetssätt...