Mastacembelus zebrinus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

Mastacembelus zebrinus

Någon som haft såna? Är väldigt intresserad av att få höra andras erfarenheter.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu
  • THE_DUDE
    • February 2004
    • 764

hur ser den ut?

lite grönaktig som den här?

eller som denna? (mer brun)

jag vet inte vilken som verkligen är zebrinus, men jag har bla. den grönaktiga och det är inte stor skillnad på den och andra "pilnäbbar" som tex. eldål & tire track.
    kommer gärna fram och äter men gillar att gömma och gräva ner sig i sanden. tar inget torrfoder men typ allt frysfoder.
    jag hoppas den når max storlek nån dag (45cm) men just nu är den nån stans mellan 15-20 ...så det kommer nog ta ett bra tag
    http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
    ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• Inka
      • July 2005
      • 1233

Den som är mer brun...
      Eller, nu när de kommit hem till oss så är det nog mer den gröna.
      Senast redigerad av Inka; 19 December 2006, 11:21. Anledning: felsvarat
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

www.kvitter.n.nu

Kommentar

• Inka
        • July 2005
        • 1233

Jag är grymt överraskad över att se att de knaprade på brysselkålen som vi lagt ner åt malarna. Dessutom ligger de knappt nere i sanden alls utan simmar runt och ligger runt växterna. I butiken syntes de inte överhuvudtaget då de låg nedgrävda. Jag vet ju att de kan gräva ner sig även hemma hos oss eftersom vi har samma sand som i butiken. Så det beror inte på sanden.
        Jättefina fiskar som dock blir skygga så fort de kommer upp en bit från botten. Annars kan vi glo och röra på oss kring akvariet hur mycket som helst. Ska bli kul att se hur de beter sig i fortsättningen...

www.kvitter.n.nu

Kommentar

Arbetssätt...