kantnål/havsnål

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skalar90
    • January 2005
    • 90

kantnål/havsnål

Är det någon som vet något om sötvattens kantnålar/havsnålar?och var man kan köpa dom (bor i stockholm).

kolla in min zoon!nu även med saltvattens bilder från aqariavatten museum.kallas frida90.
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

lagret har ibland den röda varianten inne, som jag inte har vetenskapligt namn på i huvudet. Tror den bara brukar kallas röd sötvattens kantnål eller liknande. Den blir ca 40cm lång och håller sig mest på bottnen.
    fish r friend

Kommentar

• Royal Theed
      • June 2004
      • 105

Finns flera sorter både i asien och afrika och alla går under lite olika namn beroend epå vart man leter. det som jag tycker brukar vara vanligast förekommande är antingen artena Microphis eller Enneacampus. Alla är svårskötta och jag hara ldrig varit med om att de tagit ngt annat än levande mat, i mitt fall så åt de bara levande mysisräkor. tar säkert somå vattenloppor och möjligen levande cyclops och sådant. kanske levande mygglarver.
      Alla vill ha tät växtlighet. artakvarium typ och bräckvatten. ngt känsliga är de med.,
      750 liters tidvatten med slamkrypare, Periopthalmodon septemradiatus och 200 liters med ny indisk ännu ej vetenskapligt beskriven art.

Kommentar

Arbetssätt...