Hej!
Jag har 5st dvärg kulfiskar i mitt 60L akvarium. Jag skaffade mig mina underbara fiskar i Juli 2011.. Dem började leka redan efter ca 1 månad, och dem håller på än.
Det är så himla kul att studera dessa fiskar, dem är så otroligt söta och nyfikna. Men det jag ville komma till.. Är att jag har ett ''yngel/ägg'' kar på 30liter. Där jag har en nio dagar gammal liten dvärg kulfisk. Och två till kläcktes igår, och idag damsög jag tanken och hittade ännu 5st ägg till. Jag är helt bombsäker på att minst två av dessa ägg är befruktade, det visar sig dem närmsta dagarna iaf.
(skulle gärna vilja lägga upp bilder, så ni får se. Men har ingen aning om hur man gör, någon som har lust att hjälpa mig?).. 
Tänkte att jag ville visa er deras utveckling, och ge lite information om hur det går till. (om ni själva är intresserade att kanske börja avla, eller bara är allmänt nyfikna.)
För helt ärligt så tycker jag att det finns alldeles för lite fakta om avel, eller rättare sagt kulfiskar helt allmänt på svenska..
Finns en hel del engelska trådar osv, men när man översätter till svenska via google translate blir det ju en minst sagt skum och en aning fel översättning. Då man inte förstår allt som står och som kanske är oerhört viktigt att veta om man försöker sig på uppfödning osv.
Håller ni inte med mig ni som själv har den underbara varelsen i erat kar hemma?
Jag har 5st dvärg kulfiskar i mitt 60L akvarium. Jag skaffade mig mina underbara fiskar i Juli 2011.. Dem började leka redan efter ca 1 månad, och dem håller på än.

Tänkte att jag ville visa er deras utveckling, och ge lite information om hur det går till. (om ni själva är intresserade att kanske börja avla, eller bara är allmänt nyfikna.)

Håller ni inte med mig ni som själv har den underbara varelsen i erat kar hemma?
Kommentar