räkor tillsammans med fiskar - erfarenheter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

Ursprungligen postat av Måns
    Jag la ner en halvvuxen kakaduaciklidhane till mina körsbärsräkor. Jag trodde inte att han skulle ta de fullvuxna räkorna. Men han tog dem också.

En kompis kampfiskhane tag hans vuxna körsbärsräkor.
    Hur stort akvarium har du... Min var fullvuxen när jag stoppade ner den i mitt 250 L kar och den lät bli både Crystal och Körsbär..
    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• taxidermy
      • January 2007
      • 298

Min kampfiskhane stoppade iaf i sej körsbärsräkor för 150 spänn. Vet inte hur gamla de var(mina första och enda hittils)

Kommentar

• Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

Vi gjorde samma misstag - kampfisken Edgar åt körsbär för dryga hundringen, men fan fin i färgen blev han efter det

//C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

Kommentar

• Katharina
          • December 2006
          • 4045

Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
          Vi gjorde samma misstag - kampfisken Edgar åt körsbär för dryga hundringen, men fan fin i färgen blev han efter det

//C
          Ha ha, du behöver inte titta på film, du har värsta seriemördarna i dina kar.. Mina ciklider var inte bättre, när endlershonorna ynglade så stod de blixtstilla bland flytväxterna i dagar efter och fångade alla små stackare som kikade ut... Men nu har jag inga massmördare kvar och massor av yngel..

Är det ingen som har fått Black Molly att fungera med räkor??? Jag är sååå sugen på dem men rädd att de ska äta upp alla mina småttingendlers och vuxna räkor...
          Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Zirconia
            • May 2007
            • 701

Jag hade ju mina Amanos i mitt ena kar ett tag, där jag hade Platys, guppys, Ancistrus bara då för tillfället, men dom spatserade omkring rätt öppet, nån guppy tittade på dom, men sen brydde dom sig inte, men numera bor alla mina räkor i ett eget kar..

Var lite lugnare så, men Amanosarna är väldigt framåt och modiga tycker jag, mina körsbär är ju visserligen mycket mindre, men då räkorna kom ner tillfälligt i ett yngelkar med platyyngel, satt körsbären mest gömd under en rot.. även om det var amanosarna som ynglen var mest nyfikna på och undrade om dom gick att äta, men dom hoppade bara undan eller kaxade sig lite, så brydde sig inte fiskarna sen om dom

Men körsbären mådde inte bra, men ja, dom var bara där 1 dag typ tills jag fått räkkaret uppstartat.. Sen blev dom glada
            / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

Kommentar

• Zybeer
              • July 2002
              • 699

Intressant tråd detta. Sammanfattningsvis finns det någon liten fisk som har möjlighet att reproducera sig själv på egen hand utan att innebära ett problem för de räkarter som det är tänkt också ska reproducera sig i karet?

Det hade varit kul med en liten firre i karet, gärna något åt sebrafiskhållet som rör sig mycket i de övre vattenlagren. Får väldigt gärna föröka sig lätt och mycket utan att mumsa i sig småräkor.

Galaxyrasboran var ju urtjusig och liten, samt verkar yngla lätt. Hur funkar den med räkor? Verkade ju som om den kunde mumsa i sig några småräkor. Många nog att det blir ett problem eller? Hur pass lätt ynglar den här fisken av sig spontant? Nyfiken

MVH
              /Jens
              Senast redigerad av Zybeer; 05 October 2007, 18:56.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• Sonja
                • October 2003
                • 7357

Min erfarenhet av galaxyna är att dom är väldigt hungriga, båda på räkyngel och egen rom och yngel.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Zybeer
                  • July 2002
                  • 699

Tråkigt att höra, de var ju väldigt fina... Då blir det Dvärgkardinal istället tror jag. Av vad jag har läst verkar den vara tämligen harmlös och lättlekt. Återstår bara att se om någon grossist råkar ha den hemma. Någon som håller den här fisken med räkor eller utan för den delen?

MVH
                  /Jens

Kommentar

• fille97
                    • December 2006
                    • 20

Kör körsbärsräkor med Black Molly, Neontetror och Otocinclus. Inga problem där. (men jag får inga räkbebisar)
                    Innan hade jag även Fjärilsciklider i karet. Då såg man inte räkorna särskilt ofta. För så fort de visade sig jagade fjärilarna bort räkorna!

Kommentar

• Mamma Mia
                      • December 2004
                      • 2504

Jag har dem med tigerräkor, och där blir det inga räkbebbar.

Ursprungligen postat av Zybeer
                      Tråkigt att höra, de var ju väldigt fina... Då blir det Dvärgkardinal istället tror jag. Av vad jag har läst verkar den vara tämligen harmlös och lättlekt. Återstår bara att se om någon grossist råkar ha den hemma. Någon som håller den här fisken med räkor eller utan för den delen?

MVH
                      /Jens
                      Always look at the bright side of life

Kommentar

• Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

Ursprungligen postat av fille97
                        Kör körsbärsräkor med Black Molly, Neontetror och Otocinclus. Inga problem där. (men jag får inga räkbebisar)
                        Innan hade jag även Fjärilsciklider i karet. Då såg man inte räkorna särskilt ofta. För så fort de visade sig jagade fjärilarna bort räkorna!

Åhh, vad glad jag blir.. Då blir det kanske mollys här när jag har fått bort tarmmasken jag har för tillfället i karet...
                        Mina fjärilar rörde inte räkorna... De tog bara fiskyngel... Efter en babyboom så lät de även ynglen vara så att jag tror att hemligheten är vanan... individen och lite tur
                        Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Zybeer
                          • July 2002
                          • 699

Någon som har sett Dvärgkardinal hos någon grossist? Söker med ljus och lykta men utan framgång...

MVH
                          /Jens

Kommentar

• oaken
                            • September 2006
                            • 901

Ursprungligen postat av Zybeer
                            Någon som har sett Dvärgkardinal hos någon grossist? Söker med ljus och lykta men utan framgång...

MVH
                            /Jens
                            Akvarieteknik har den då på sin lista i alla fall..

Kommentar

• Zybeer
                              • July 2002
                              • 699

Ursprungligen postat av oaken
                              Akvarieteknik har den då på sin lista i alla fall..
                              Var då? Såg abra vanlig Kardinal eller har jag missat något?

MVH
                              /Jens

Kommentar

• Zybeer
                                • July 2002
                                • 699

Såg den precis! Nu är det till att lägga en beställning snabbt som attan

MVH
                                /Jens

Kommentar

Arbetssätt...