räkor tillsammans med fiskar - erfarenheter
Kollaps
X
-
-
Mina ciklider var inte bättre, när endlershonorna ynglade så stod de blixtstilla bland flytväxterna i dagar efter och fångade alla små stackare som kikade ut...
Men nu har jag inga massmördare kvar och massor av yngel..
Är det ingen som har fått Black Molly att fungera med räkor??? Jag är sååå sugen på dem men rädd att de ska äta upp alla mina småttingendlers och vuxna räkor...Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Jag hade ju mina Amanos i mitt ena kar ett tag, där jag hade Platys, guppys, Ancistrus bara då för tillfället, men dom spatserade omkring rätt öppet, nån guppy tittade på dom, men sen brydde dom sig inte, men numera bor alla mina räkor i ett eget kar..
Var lite lugnare så, men Amanosarna är väldigt framåt och modiga tycker jag, mina körsbär är ju visserligen mycket mindre, men då räkorna kom ner tillfälligt i ett yngelkar med platyyngel, satt körsbären mest gömd under en rot.. även om det var amanosarna som ynglen var mest nyfikna på och undrade om dom gick att äta, men dom hoppade bara undan eller kaxade sig lite, så brydde sig inte fiskarna sen om dom
Men körsbären mådde inte bra, men ja, dom var bara där 1 dag typ tills jag fått räkkaret uppstartat.. Sen blev dom gladaKommentar
-
Intressant tråd detta. Sammanfattningsvis finns det någon liten fisk som har möjlighet att reproducera sig själv på egen hand utan att innebära ett problem för de räkarter som det är tänkt också ska reproducera sig i karet?
Det hade varit kul med en liten firre i karet, gärna något åt sebrafiskhållet som rör sig mycket i de övre vattenlagren. Får väldigt gärna föröka sig lätt och mycket utan att mumsa i sig småräkor.
Galaxyrasboran var ju urtjusig och liten, samt verkar yngla lätt. Hur funkar den med räkor? Verkade ju som om den kunde mumsa i sig några småräkor. Många nog att det blir ett problem eller? Hur pass lätt ynglar den här fisken av sig spontant? Nyfiken
MVH
/JensSenast redigerad av Zybeer; 05 October 2007, 18:56.http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207Kommentar
-
Min erfarenhet av galaxyna är att dom är väldigt hungriga, båda på räkyngel och egen rom och yngel.Kommentar
-
Tråkigt att höra, de var ju väldigt fina... Då blir det Dvärgkardinal istället tror jag. Av vad jag har läst verkar den vara tämligen harmlös och lättlekt. Återstår bara att se om någon grossist råkar ha den hemma. Någon som håller den här fisken med räkor eller utan för den delen?
MVH
/Jenshttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207Kommentar
-
Jag har dem med tigerräkor, och där blir det inga räkbebbar.
Tråkigt att höra, de var ju väldigt fina... Då blir det Dvärgkardinal istället tror jag. Av vad jag har läst verkar den vara tämligen harmlös och lättlekt. Återstår bara att se om någon grossist råkar ha den hemma. Någon som håller den här fisken med räkor eller utan för den delen?
MVH
/JensAlways look at the bright side of lifeKommentar
-
Åhh, vad glad jag blir.. Då blir det kanske mollys här när jag har fått bort tarmmasken jag har för tillfället i karet...
Mina fjärilar rörde inte räkorna... De tog bara fiskyngel... Efter en babyboom så lät de även ynglen vara så att jag tror att hemligheten är vanan... individen och lite turHa dé bäst... Tina
Kommentar
Kommentar