Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sonja
    svarade
    Räkparty

    Några räkbilder där jag backat lite. Körsbär och CR... liiite rörigt i karen
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Vic
    svarade
    Bara en snabb fråga.
    Tycker ni det är för många invånare i ett kar på 54 liter med 10 Körsbär, 10 CR, 5 Endlers och 2 Ampullaria? Vill även ha Amano, men funderar på att skippa det. vad tycker ni?
    Kommer kanske också ha ett tiotal yngel i akvariumet.

    (yey! mitt 100e inlägg:P)

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Nej men usch nu knastrar det i mitt ytterfilter!!! Det är säkert små körsbär!!! SKIT!!

    Jag blev ju lite rädd sen Sonja öppnade sitt räksäkrade filter och hittade räkor. Mitt är också säkret men nåt var det som knastrade väldigt mycket nu...
    Åh fyyy då Vågar du kolla?

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Nej men usch nu knastrar det i mitt ytterfilter!!! Det är säkert små körsbär!!! SKIT!!

    Jag blev ju lite rädd sen Sonja öppnade sitt räksäkrade filter och hittade räkor. Mitt är också säkret men nåt var det som knastrade väldigt mycket nu...

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Får jag fråga dig hur mycket vatten du byter i vecka i de små burkarna??? 20-30 L kar alltså... Lr någon av er andra räkproffs...
    Jag har ett på knappt 19 liter som jag byter ca en hink, 10 liter, en gång var -10 dag. Sen har jag ett på 25 liter, dock mrd killies och inte räkor och där byter jag också 50% lika ofta. Båda karen är tekniklösa utan filtrering.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Nitra98
    Hmm, mitt vatten håller ph 8 från kranen, det hamnar på 7,5 i karen och mina räkor mår utmärkt och förökar sig också! Så du måste nog inte ner på 6!
    Jag mätte vattnet hos mina CR som förökar sig som sjutton, och det ligger rätt nära 7.0 i ph, och kh på ca 2.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Jag trodde att du satt med ficklampa och "spionerade" på natten

    Får jag fråga dig hur mycket vatten du byter i vecka i de små burkarna??? 20-30 L kar alltså... Lr någon av er andra räkproffs...
    Jag byter minst hälften någonstans på 7-14e dag ungefär. Beror lite på hur jag jobbar mm. Jag har så bra vatten ur kranen så det är inga problem för mig att byta så mycket åt gången.

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Jag trodde att du satt med ficklampa och "spionerade" på natten

    Får jag fråga dig hur mycket vatten du byter i vecka i de små burkarna??? 20-30 L kar alltså... Lr någon av er andra räkproffs...
    Jag brukar byta runt 3-4L i min 29L kub.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Spion om natten...

    Ursprungligen postat av Sonja
    Åh vilken läcker liten filmsnutt. Ser kul ut då den befriar huvudet. Jag har ännu inte sett skalömsning, romnerflyttning eller kläckning. Bara en parning en gång.
    Jag trodde att du satt med ficklampa och "spionerade" på natten

    Får jag fråga dig hur mycket vatten du byter i vecka i de små burkarna??? 20-30 L kar alltså... Lr någon av er andra räkproffs...

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Hittade en gif bild på hur CRS byter skal.

    Åh vilken läcker liten filmsnutt. Ser kul ut då den befriar huvudet. Jag har ännu inte sett skalömsning, romnerflyttning eller kläckning. Bara en parning en gång.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade


    Tigerräka med annorlunda färg.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mamma Mia
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Hittade en gif bild på hur CRS byter skal.

    Verkligen kul att få se hur de gör! Den ser lättad ut där den flyger iväg

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Hittade en gif bild på hur CRS byter skal.

    Tufft! Hur ofta byter dom normalt skal?

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Hittade en gif bild på hur CRS byter skal.

    Senast redigerad av Paatsu; 09 June 2007, 17:12.

    Lämna en kommentar:


  • landstrykeren
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Vad kul. Är det körsbär?

    Yes det äre, dom har precis flyttat in i sin nya lya

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...