Seriöst försök att odla Amano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • HWH
    svarade
    En film för riktigt intresserade. Dvs typ bara jag. Räka som försiktigt plockar rommen med bakbenen. http://youtu.be/dn_y9SLkX10 det som sedan händer klarat jag inte att filma, men äggen liksom spricker och larven skjuter upp mot ytan. Sedan är den frisimmande.

    Så dag 1 idag för en ny omgång.

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Superbra gjort, och mycket intressant! Heja!

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det jag saknar är en film hur det såg ut när Helena försökte fånga dessa miniprojektiler. Kan man få be om det nästa gång. För jag fattar ju att detta är början på HWH´s Amanobreeding Companys historia.
    Det ver inte så spektakulärt när jag väl hittade rätt verktyg, en öronsköljblåsa.
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409390927.271711.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,9 KB
ID: 2163039

    Men jag räknar nu försök 1 som avslutat på dag 30 då jag idag ploppar i 12 räkor i ett växtkar. Det är en del larver kvar, så ca 20 blir det nog i första omgången. Men självklart ska jag försöka igen.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det jag saknar är en film hur det såg ut när Helena försökte fånga dessa miniprojektiler. Kan man få be om det nästa gång. För jag fattar ju att detta är början på HWH´s Amanobreeding Companys historia.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Kul att det har gått så bra

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Coolt med en mini!

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    ... Vad kan morfar betyda? Mognar?
    Vadå Linda, kan du inte tugget?

    De ser nu precis ut som föräldrarna, fast i miniatyr. Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409338300.476283.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,2 KB
ID: 2163027

    Lämna en kommentar:


  • addo
    svarade
    morfar som i metamorfos

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Min lilla film för att fira. Har jag tur så blir det runt 10 som morfar. Har räknat till 18 feta larver.



    Så otroligt nöjd med mig själv
    ... Vad kan morfar betyda? Mognar?

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av T_B
    Hej Helena! Det här är ju jättespännande! Om du har tid i alla bestyr så skulle jag gärna vilja veta hur "avsaltning" går till?
    Förlåt att jag inte svarat. Men helt enkelt så att jag har de som jag fångar i ett litermått och fyller på mer och kranvatten

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Min lilla film för att fira. Har jag tur så blir det runt 10 som morfar. Har räknat till 18 feta larver.



    Så otroligt nöjd med mig själv

    Lämna en kommentar:


  • T_B
    svarade
    Hej Helena! Det här är ju jättespännande! Om du har tid i alla bestyr så skulle jag gärna vilja veta hur "avsaltning" går till?

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Vi hejar på er!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Vad roligt, grattis till bebisarna

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    En timme senare är glädjen mer frustration. Måste klura på ett bra sätt att fånga dem. Tror man måste vara 2, en som håller stenkoll på den räkan som skal fångas och en som försöker suga upp den. Trodde jag var förberedd på att de simmar som galningar, men detta är ju nästan overkligt

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...