Akut! rädda ancistrusrom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KoiKe
    • March 2008
    • 331

    Akut! rädda ancistrusrom

    Hejsan håller just nu på å leka lite gud här hemma men vet inte om de spelar något roll...

    Har ett lite projekt i mitt yngelkar nu å få igång rikligt med ancistrus...

    å häromdagen lekte malarna å jag hittade en klump rom...
    Men nu i efterhand slängde jag i en fin hona till å denna honan var både större än hanen som viftade på den redan lagda rommen...å väldigt sugen på hanens grotta så dom har bråkat lite nu 2 dagar å de har legat lite romkorn överallt i karet... men nu vaknade jag idag å dom verkar ha både bråkat å haft lite rajtantajtan för nu låg de en stor romklump till i karet men hanen vill inte vifta på varken denna eller den andra nu när honan "tagit" över hans grotta...

    Jag tog lite fort å la över rommen i en yngelbur å satte en pump precis vid sidan av som skickar vattnet över kanten å ner i yngelburen å sen syretillsättning... så de är ju konstant vattenbyte i yngelburen...
    å detta borde väl funka lite bra som hannens konstanta fläktande ?

    tror ni de funkar eller är de kört ? blir en fin kull om alla klarar sig kan jag ju säga

    Kan väl säga att dom andra romkornen som legat utspridda lite här å var i karet inte har börjat mögla än å dom är ju ett par dagar gamla...
Arbetssätt...