Hjälp är min Corydoras Sterbai sjuk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter84
    • May 2017
    • 42

    Hjälp är min Corydoras Sterbai sjuk??

    En har redan dött.. haft karet i ca 3 veckor nu. Men haft problem sen dom kom i från förra ägaren som verkar inte skött det bra..

    Ser nu att minst 2 av dom glänser lite blå grönt vid gälarna ena har lite mer. Gissar på att det är en sjukdom eller att den skadat sig på nått ,för någon dag sen jagade den andra en och naffsade där men då stod den stilla o lät det vara. Det konstiga är att alla äter och verkar pigga men den som dog för några dagar var lite off från början och när det var matdags kom bara 4 av dom 5 ut..
    Läste lite om nån parasit köttätande sjukdom men då handlade det om vita eller gråa fläckar, vad tror ni ? är sjukt orolig
    länkar en bra bild här:
    Senast redigerad av Dexter84; 15 May 2017, 23:27.
  • Dexter84
    • May 2017
    • 42

    #2
    Börjar tro att det är normalt har kollat på massa bilder på andras corys och flera verkar ha så men inte alla, hur kommer det sig? men tycker att min på bilden har skarpare och större blåa fläckar
    Senast redigerad av Dexter84; 17 May 2017, 02:11.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Länken funkade inte, men att de är lite blågröna vid gälarna låter OK.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Dexter84
        • May 2017
        • 42

        #4
        Tror bilden blev för stor. Ok skönt att höra :-) Har känts lungt nu dom senaste dagarna

        Kommentar

        Arbetssätt...