Malsjukdom!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dadosuseri123
    • September 2015
    • 48

    Malsjukdom!?

    En av mina 4 ancistrus malar ser ut att vara sjuk Han har något konstigt vitt mönster. Jag har dom i ett 180l akvarium med andra fiskar som gurami, räkor, prakbotia, rödmunstetra mm. Han har haft så ganska länge men när han får maltablett så försvinner det. När den är uppäten kommer det tillbaks! Jag tycker detta är väldigt konstigt Jag vill inte bli av med en stackars mal
    Snälla hjälp mig!

  • Abu Trim
    • May 2016
    • 9

    #2
    Har också en ancistrus hona som ser likadan ut. Tycker att hon ser för ljus ut.... dock nu ser hon it identisk som detta kort.

    Undrar vad detta kan vara. Ifall det är verkligen sjukdom eller bara normalt.

    Hoppas nån som vet

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Utefter fotot verkar det inte vara något större fel på malen. Ancistrus kan växla mellan ljusare och mörkare färgad
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Abu Trim
        • May 2016
        • 9

        #4
        Tack kjell!

        Kommentar

        • Gibbicepsen

          • May 2017
          • 30

          #5
          Hej! Var inte orolig, jag har märkt att det fungerar som ett slags "kamouflage". Mina malar har också det. Du kan kolla hur det förändras lite beroende på underlaget. Man kan säga att de är lite som kameleonter.
          MVH//
          Gibbicepsen

          Kommentar

          Arbetssätt...