Få ancistrus att leka IGEN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellanslag
    • August 2013
    • 43

    Få ancistrus att leka IGEN

    Hej!
    Jag har en ancistrushane och två honor. När jag köpte honorna lekte han med den ena samma kväll. När ungarna lämnade grottan ca 3 veckor senare lekte han direkt med den andra.Och efter det lekte han direkt med en tredje hona som jag hade men som gått bort. Efter dessa tre lekar såg han närmast medvetslös ut där han låg och fläktade på äggen. Efter det har han lämnat grottan och äter som en häst.
    Men nu har det gått ca 4 månader sedan de lekte senast och inget händer. Han jagar bort honorna när de kommer för nära maten och verkar inte det minsta intresserad av att leka. Är det någon som vet om man kan göra något för att få dem intresserade igen?
    De får sallad, zuccini, aubergine och maltabletter.

    Hoppas någon vet något knep hur man får de lekstugan eller kan förklara varför de inte vill leka mer.
  • Karat
    • December 2011
    • 10

    #2
    Prova att möblera om, ge honom en ny grotta och gör ett större vattenbyte, kanske med regnvatten, byt igen men lite mindre med ett par dagars intervall. Får de bara grönsaker kan du prova att ge lite fryst cyklops eller lite mer proteinrika tabletter tex supertabin B några dagar i veckan så honorna bygger rom.
    Lycka till!

    Kommentar

    Arbetssätt...