L-134 eller L-168?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • HWH
    svarade
    Oki tack

    Lämna en kommentar:


  • AffeAlien
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Knäckfrågan är ju om de måste ha rötter, dvs för sin hälsa. Eller om det bara handlar om gömställen som kan lösas av annat material.
    Det har inget behov av rötter för att äta eller liknande. Men rötterna kan ju sänka PH lite och göra vattnet lite mjukare vilket de mår bra av.
    Dessa är bra i växtakvarium eftersom de inte kan äta växter men tyvärr innebär det att de inte är så effektiva algätare heller.
    De är omnivora(allätare) och mår bäst av blandad kost som grönsaker varvat med frysfoder, algtabletter och andra sjunkfoder med animaliskt innehåll.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av johnsson_82
    Mina L-134:or som jag köpte gillar att hänga på och under mina redmorerötter på dagarna när ljuset är på. När det släcks kommer de fram och söker av botten för att hitta nåt att käka. Så jag matar numer en gång på dagen och en gång på kvällen när ljuset släckts.
    Knäckfrågan är ju om de måste ha rötter, dvs för sin hälsa. Eller om det bara handlar om gömställen som kan lösas av annat material.

    Lämna en kommentar:


  • johnsson_82
    svarade
    Mina L-134:or som jag köpte gillar att hänga på och under mina redmorerötter på dagarna när ljuset är på. När det släcks kommer de fram och söker av botten för att hitta nåt att käka. Så jag matar numer en gång på dagen och en gång på kvällen när ljuset släckts.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av j_l0180
    L134:an behöver inga rötter alls!
    Aha, då kan jag göra gömställen av stenar och slipper rötter. Det vore ju bra.

    Lämna en kommentar:


  • j_l0180
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Ja, det vill jag också veta nu när jag faktiskt hittat en till "vettigt" pris.
    L134:an behöver inga rötter alls!

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av johnsson_82
    Måste L-134 ha mangroverötter eller går det bra med redmorerötter?
    Ja, det vill jag också veta nu när jag faktiskt hittat en till "vettigt" pris.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Blev det något?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    L-134 eller L-168?

    Jag har ingen aning om de leker, det kräver nog lite andra förhållanden än ett akvarium med mellanstora ciklider och massa annat bottenlevande..

    De är odlade för övrigt

    Lämna en kommentar:


  • johnsson_82
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Mina går i 24-25 grader som all annan fisk..
    Ok! Då borde ju jag kunna gå ner några grader utan problem. Har du också vildfångade? Och leker dina?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    L-134 eller L-168?

    Mina går i 24-25 grader som all annan fisk..

    Lämna en kommentar:


  • johnsson_82
    svarade
    Ni som har L-134, vilken temperatur har ni i era kar? Jag har skaffat mig ett vf par och kör 28 grader i nuläget. Har läst att de gillar värme men 28 grader känns som lite för varmt för några andra arter jag har och inte minst för växterna. Så jag funderar på att sänka lite. Samtidigt vill jag ju att malarna ska må bra.

    Lämna en kommentar:


  • johnsson_82
    svarade
    Måste L-134 ha mangroverötter eller går det bra med redmorerötter?

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ursprungligen postat av johnsson_82
    Shit! Vet att det mesta kostar mer i Norge men det var att ta i!
    Ha ha räkor, sådana man äter är superbilligt 20-50 kg kilot. Så vi äter till fiskarnas och katternas förtjusning räkor i stort sett en gång i veckan. I den här familjen får alla smaka.

    Jag hade tveklöst tagit 134:an. Om jag någonsin får möjligheten ska jag slå till direkt.

    Lämna en kommentar:


  • johnsson_82
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Var glad att du inte bor i Norge, här kostar de ca 2000 kr styck, om man får tag i alls vill säga.
    Shit! Vet att det mesta kostar mer i Norge men det var att ta i!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...