Idag har jag köpt mig...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Idag har jag köpt mig...

    ...fyra L028 Nå´n här som också har den?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Mazzi
    • October 2006
    • 364

    #2
    Jag har själv 4st, 2st stora hanar och 2 mindre som jag inte vet kön på. Var hittade du dom? Är dom stora?

    /Mats

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Köpte dem på Trop i Göteborg. De är ganska små, 3-4 cm kanske. Hur ser dina stora ut i färger, och så?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mazzi
        • October 2006
        • 364

        #4
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Köpte dem på Trop i Göteborg. De är ganska små, 3-4 cm kanske. Hur ser dina stora ut i färger, och så?
        Nu är jag inte guldis längre så jag kan inte lägga in någon bild tyvärr. Men ljusbruna med små ljusa prickar.

        /Mats

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Mazzi
          Nu är jag inte guldis längre så jag kan inte lägga in någon bild tyvärr. Men ljusbruna med små ljusa prickar.

          /Mats
          Ok, i L-malsboken verkar den vara rätt mörk, med vita prickar, men det står nå´t om att de kan variera en hel del i färg.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mazzi
            • October 2006
            • 364

            #6
            Jo så är det ganska ofta när det gäller L-malar. Mina ser ut som den längst till höger på översta raden:
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ok, ja, de verkar ju kunna variera en del i grundfärgen. Vet du om de funkar att ha med andra L-malar, t.ex mina L183 (eller om det nu är L181)?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mazzi
                • October 2006
                • 364

                #8
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Ok, ja, de verkar ju kunna variera en del i grundfärgen. Vet du om de funkar att ha med andra L-malar, t.ex mina L183 (eller om det nu är L181)?
                Det tror jag funkar, bara det finns gömställen. Hur stort akvarium har du?
                Mina går tillsammans med 6st L128, 5st L200, 4st L204 och 4st L134 och yngel av L30, L66, L201, L309 i ett 720l och det funkar kalas.

                /Mats

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Har flera, det största är 240 liter, där de enda två L-malarna är två av mina fyra L183 (eller L181), se´n går där också i malväg tre Dianema urostriata, tre knorrmalar (Amblydoras hancockii), tre Trachelyichthys exilis, ca 16 Corydoras panda, och ett gäng banjomalar, som mest ligger i sanden och trycker. Se´n har jag ett 100-liters där det går fyra vuxna vanliga Ancistrus och ett gäng yngel av varierande storlek, ett 112-liters där det går två vanliga Ancistrus, en 120-literskub där det går fyra Ancistrus, och så ett 54-liters där jag satt de andra två L-183 för att försöka få mer kontrollerad lek av dem än vad som skedde när de gick i 240-literskaret.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...