Vad ska jag göra för att mina malar ska äta????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • idalyckholm
    • September 2011
    • 35

    Vad ska jag göra för att mina malar ska äta????

    Har en pleco ca 10 cm och an ancistrus ca 5 cm..
    Har ett 300 liters akvarium var det även bor 7 guldfiskar..dom äter upp allt jag sätter ner till malarna, även när det är natt.. Har tre anubis växter, det ger väl lite alger iaf.
    Är orolig att dom inte får nog mycket mat!! Försökt med gurka men dom är inte intresserade. Ge mig gärna tips!!
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    #2
    Pröva med olika saker, ibland tar det tid för dom att fatta. Gurka, zuccini, ärtor, broccoli kan ju vara sånt som du kan försöka med. Sen finns det ju algtabletter som du kan passa på att slänga ner samtidigt som du matar dina guldfiskar. Men försök lägga all mat till malarna på samma ställe, då brukar dom fatta lite snabbare tillslut!

    Kommentar

    • idalyckholm
      • September 2011
      • 35

      #3
      Har såna där tabletter men guldisarna fattar snabbare än malarna och äter upp dom Ska testa med zuccini..ärtor brukar guldfiskarna få..får väl ha tålamod..Tack!!

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        ploppa i på natten/kvällen när ljuset släcks..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • idalyckholm
          • September 2011
          • 35

          #5
          Tro mig..har försökt men guldfiskarna är som pirayor!! Helt tokiga..dom upptäcker dom fast dom "somnat"..men det är väl bara att försöka..tills malarna börjar fatta att det är till dom..

          Kommentar

          Arbetssätt...