Min Ancistrus hona lägger sig på rygg??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #16
    Ursprungligen postat av Kricko
    Tyvärr så dog hon idag, la sig ännu en gång på rygg... Men denna gången välte hon inte över.... Hon var ganska pigg igår, och senare mot kvällen var hon lite seg... Men när jag fick henne blev jag varnad för hennes magerhet och det var därför jag inte betalade något för henne. Jag vile testa och se om det gick att få henne att bli större...
    Tråkigt, tyvärr är det ju så det brukar sluta med dessa insjunkna bukar. Har själv en hona nere i våran akvarielokal som har väldigt insjunken buk, försöker få henne tjock igen och matar som en tok. Hon verkar äta i varje fall, så får se hur det går. En vecka har hon överlevt än så länge. Hittade verkligen ingen annan hona till min XXXXXL hane.

    Kommentar

    • Kricko
      • November 2011
      • 21

      #17
      Vi får hoppas de går bra! Jag matade på ganska bra med, men hon var helt enkelt alldeles för slut för att ens äta så... Min klarade sig drygt 5 dagar... Hur stor är honan då?

      Kommentar

      • Kricko
        • November 2011
        • 21

        #18
        Hur går det med Ancistrus honan? har hon blivit något tjockare?

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #19
          Hon lever och äter som en gris, men knappt tjockare. Är tveksam :/

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            • July 2010
            • 1072

            #20
            Nu verkar det ju som att honan inte mådde helt bra från start, men det med att somliga fiskar ligger på rygg - det kan de göra även om de mår bra. Har sett Ancistrus som "somnar" i sin grotta. Kan sitta i taket med ryggen nedåt och så sjunker de långsamt ned mot botten och blir liggandes på rygg. Händer det något runt eller i akvariet så piggnar de till blixtsnabbt. Precis som om de sover. Har även sett Praktbotia som lägger sig på sitt favoritställe och sedan långsamt "välter" på sidan. Samma grej där, händer det något så vaknar de.
            Bara döda fiskar flyta medströms

            Kommentar

            • Berserken
              • December 2005
              • 472

              #21
              Har haft en kamfiskhona som tog sej upp på strilröret och vilade.Halva kroppen var ovanför vattenytan

              Kommentar

              • Kricko
                • November 2011
                • 21

                #22
                Aj då... konstigt att inget händer!

                Kommentar

                Arbetssätt...