Var kan man få tag i L46 Hypancistrus Zebra ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guzzzen
    • May 2009
    • 87

    Var kan man få tag i L46 Hypancistrus Zebra ?

    Hejsan!

    Jag undrar var man kan få tag i L46 Hypancistrus Zebra nånstans i Stockholm?
    jag funderar på att köpa runt 4-5st, och har förstått att man kan vända sig direkt
    till odlare för denna unika och utrotningshotade fisk, inte minst för att pressa priset lite...

    Har någon några bra tips? Eller odlar du själv?
    _________________________
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1027

    #2
    Kolla på www.goc.se eller www.loricariidae.se

    Kommentar

    • Lutt
      • January 2011
      • 62

      #3
      De flesta som odlar H.zebra brukar inte släppa ynglen till vem som helst, utan det är oftast malnördar som köper dom. Eller folk som vill byta blod för att minska inavel.

      Dock ser man mer och mer folk som slänger iväg zebror för några ynka hundralappar och säljer den till nybörjare eller folk som inte har någon vana av loricariider och sånt är verkligen sorgligt att se.
      En utdöd fisk borde få mer respekt av allmänheten tycker jag.

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Det finns en kille i mina hemtrakter (södra Stockholm) som odlar.. jag pm'ar honom den här tråden så får vi väl se om han kontaktar dig.. för som mitt säger, en fisk av den typen förtjänar mer respekt än att vem som helst ska ha den..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • keen-eyed
          • January 2009
          • 409

          #5
          Dock skulle inte jag dra alla över samma kant bara för att man säljer iväg dem billigt. Jag sålde ett gäng defekta för inte så länge sedan för några ynka hundralappar då mitt zebrakar började läcka. Bara för att jag sålde dom billigt så sålde jag dem inte till första bästa. Var hur många som helst som hörde av sig, men de fick allt lov att rabbla upp vad de hade för erfarenheter av l-malar innan jag ens funderade på vem som skulle få köpa dem. När de väl var sålda fick jag ett antal sura mail det det bl.a stod såhär "Konstigt att det ska vara så att andras pengar är mer värda", men nu var det ju det mest passande hemmet jag var ute efter och inget annat.
          &

          Kommentar

          Arbetssätt...