Uppdaterat från zebran som vill vara pappegoj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    #31
    Joubert har ju sagt hur många gånger som helst att den är 5 år.
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Vilket är ganska ungt för en fisk som troligtvis kan bli 15, och kanske mer.

      När randiga ungfiskar av Barred Midas/Red Devil, och då även randiga "papegojor" ändrar färg (om de gör det) varierar nog, kanske är det nå´t som triggar dem att göra det.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Joubert
        • June 2007
        • 108

        #33
        Det låter väl tjatigt när jag säger det här igen men han är en zebra ciklid hans "syskon" om de nu är de ser vekrligen inte ut att bli som han, pratade som sagt med förra ägaren och han säger att han helt säkert köpte dem från fiskaffären där dem sa att det var zebra ciklider. 5 år tycker inte jag låter så ungt ,de kan inte tagit 5 år för den att bli såhär. jag vet inte hur jag ska förklara och bevisa att han egentligen är en zebra ciklid... ni tycker säkert att jag är nån konstig typ som verkligen inte tror på vad ni skriver men det är lätt att tänkta som jag när man verkligen ser fisken i verkligheten och har följt den sen han var blå och simmade med dem andra zebrorna.
        // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Vad de säger i affärer kan man tyvärr inte alltid lita på. Att det där skulle vara en renrasig zebra är tyvärr omöjligt, möjligen kan den ha zebra i sig. Mest troligt är ändå att affären inte hade en aning om vad de sålde, och sålde dem som zebror bara för att de var randiga.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • polysperma
            • January 2007
            • 550

            #35
            hahaha bara för den är såld som zebra så är det inget som säger att den är det, den är dessutom köpt som mat till malar dvs slaskfisk.
            Jag köpte en blå delfinciklid....... det är inte det och spänningen är olidlig vad han blir.
            Troligen marinblå delfinciklid (svart delfinciklid heter det i danmark)
            Såååååååå bara för det står på lappen att det är endlers så betyder det inte att det är endlerkorsningar=)
            Innse den är bara såld som zebra men har aldrig vart å kommer aldrig bli.... april april;-)
            Även den bästa akvarist kan fela

            Kommentar

            • Joubert
              • June 2007
              • 108

              #36
              ponnysperma

              zebra ciklid zebra ciklid zebra ciklid zebra ciklid zebra ciklid så deså
              // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

              Kommentar

              • polysperma
                • January 2007
                • 550

                #37
                nöppe innse du får skaffa träben och lapp för ögat det är en goja;-)
                Även den bästa akvarist kan fela

                Kommentar

                • Harley50
                  • February 2007
                  • 28

                  #38
                  Skulle vara kul att se hur pappegojan/zebran ser ut i dag.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...