Kan man få olika apistogramma att leka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Instämmer! Var bor du? Även om utbudet är dåligt i affären brukar de flesta handlare kunna beställa hem lite ovanligare sorter. Bor du nära Stockholm kan jag tipsa om Akvarielagret som brukar ha ett stort urval av apistogrammor.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Jag skulle istället försöka hitta hanar/honor av rätt art till dem och sen försöka få dem att leka.

    Lämna en kommentar:


  • AnnaPyss
    svarade
    Tänkte bara tillägga att hanen jagar honan men hon verkar inte bli rädd utan simmar nära honom nästan direkt efter.

    Lämna en kommentar:


  • AnnaPyss
    startade ett ämne Kan man få olika apistogramma att leka?

    Kan man få olika apistogramma att leka?

    Hej, jag har en liten fråga. Det är så att jag har en apistogramma viejita hane. Tyvärr så dog honan och jag kunde inte få tag på en ny så nu går han tillsammans med en vildfångad apistogramma atahualata hona. De verkar någotsånär intresserade av varandra. Är det någon som vet om man kan få dessa att leka. Akvariet är på 120 liter och inrett med mycket växter, rötter och grottor. Matar med mygglarver och artemia plus vanlig fiskmat. Förutom nämnda fiskar finns det neontetror och siamesiska algätare i akvariet. Finns det något knep för att få igång dem? Mvh Anna
Arbetssätt...