Alla scalarer dog en efter en?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Alla scalarer dog en efter en?

    Hej

    har 240 liters akvarium med diverse fiskar

    i de akvariet har det gått 5 scalarer ett bra tag (4-5 månader kanske) , 3 veckor sedan la jag till 2 scalarer till dessa 2 nya scalarerna var minsta i akvariet i storlek.

    Ingen var aggressiv mot dem nya och alla såg glada ut , 3-4 dagar efteråt dog den största scalaren jag har som var kanske 3-4 ggr större än dem nya små jag la in , dagen efter dog en av dem små scalarerna , dagen efter var det röda sår på sidorna av båda mina platina scalarer som jag avlivade , dagen efter såg jag att en av dem äldre scalarerna hade typ en röd mygglarv liknande sak på sidan? sen dog den under samma dag. dagen efter var alla döda.

    När det gäller andra fiskar så är dem fullt friska inga skador och ingen har försvunnit

    pansarmalar jag haft sedan jag startat akvariet är i samma antal , långsträckta pansarmalarna mår prima med , räkorna lever och beter sig normalt , elliotin samma som ovan inga konstigheter , och tetrorna verkar vara normala med .

    Vattnet verkar ha normala värden , någon som har en aning om vad fan som hände denna veckan i mitt kar?
Arbetssätt...