Ap.panduro

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SemlaoLuffsen
    • November 2011
    • 100

    Ap.panduro

    Fick ett par av denna fisk i morsdags present (mina första apistor, bara haft fjärilar i ciklidväg förut).

    Har lite svårt o hitta info om dem (på svenska) är ju inte gold medlem så får ju inte läsa artbeskrivningen här.

    Igentligen var det borelli jag skulle ha men nu blev det dessa jag fick.

    Så om nån kund ehjälpa mig med info om det vore jag oerhört tacksam. Hur stora blir de? Hur får man dem bäst i lek o vilka vattenvärden vill de ha?

    Nu går de i mitt 54 liters (butiksinehavaren vald eut dessa när hon hörde att det var dvärgar till ett 54 liters vi skulle ha).
    Till sällskap har de 1 par honungsgurami, 10 kopparbarber samt 5 amanoräkor, 3 ottos o ett okänt antal physor, kanelbullar,posthorn och sandsnäckor.


    Nu har d eju bara ott här 3 dagar men hittils är det väldigt harmoniskt i karet, guramisarna har sitt hörn o plockar med sitt, barnerna simmar runt o småbråkar o pysslar med sitt o paduro honan simmar runt överallt o plockar medans hanen mest är inne i grottan o jagar bort honan (o allt annat) som kommer för nära.

    De har inte riktigt färgat ut ännu men det kommer säkert, vet ju inte om de är fullvuxna (vilket jag antar att de inte är) heller.

    De har hittils ätit allt jag stoppat in hos dem så kräsna verkar de inte vara även om de föredrog frysfodret såklart

    Kater är inrett med 3 st mangroverötter som jag lagt så de bildar en liten grotta/tunnel o på botten där ligger en hög med torkade boklöv.
    Några stenar, en grotta o växter finns ju med såklart (mycket växter då jag älskar gröna kar) blästersand som bottensubstrat. ph låg nu på 7,0 antar de vill ha lägre? Hur fixar jag det UTAN att få gult vatten (som jag tycker är jättefult)?.

    Butiken sa att de var lättlekta (vi frågade ju just efter nån lättlekt värg till 54 liters karet) så jag vill ha en art som är enklare o få bebisar på än mina fjärilar varit (de har lekt men äggen har blivit uppätna på en gång som är så vanligt med fjärilarna).

    Ja alla tips om råd om dem är jättevälkommna.
Arbetssätt...