Otur med Scalarer?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter Jönsson
    • October 2012
    • 32

    Otur med Scalarer?!

    Hejsan!

    Jag har 4st Scalarer som jag har haft sen dom var små som en enkrona..nu är dom stora som ett tefat eller nåt likande

    IAlf så vill dom inte leka! Jag har ett 375L kar med rätt PH i vattnet, massa rötter och växter samt flytväxter!

    Jag har bra med syre i vattnet och dom får varierande mat! Enda dom gör är att bråka och slåss om maten...Eller så är dom uppspärrade ensamma och utsprida i karet...trodde dom var en stimfisk..

    Jag har efterliknat deras naturliga miljö så gott det går, men dom vill inte ge varandra kärlek

    När dom kommer nära varandra så börjar dom bråka.. Har jag en sån otur så att _alla_ 4 är hanar?! Eller är det pga att dom är ifrån samma kull?!

    Anledningen att jag vill få dom att leka är deras fina mönster dom har, alla 4 scalarer jag har är friska och pigga.

    Kosten dom får är-

    Torkade daggmaskar
    Fryst Räkmix
    Frysta blodmaskar
    Torkade blodmaskar
    Vanligt flingfoder
    Köttfärs (-Sällan-)

    Jag matar dom 4ggr om dagen och jag ser till att dom äter upp all mat så inget ligger och ruttnar.
    Senast redigerad av Peter Jönsson; 16 October 2012, 22:07.
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #2
    antingen är det samma kön eller så vill dom helt enkelt inte bilda par.
    bara för att man har några av varje kön så är de inte säkert att dom bildar par å leker.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Peter Jönsson
      • October 2012
      • 32

      #3
      Ajdå, trodde dom gick efter instinkter , Då får man väl göra det romantiskt och se om man har nån hona i karet :P Levande mygglarver och 28c+ i vattnet så kanske dom vill :P

      Kommentar

      Arbetssätt...