discus + med andra fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ekklad
    • February 2011
    • 56

    discus + med andra fiskar?

    hej ska byta ut mitt lilla kar mot ett 250 liters o tänkte nu prova på discus, det jag undrar är om fiskblandningen jag hade tänkt fungerar bra eller om jag ska skippa någon fisk?

    4-6 discus
    60 neontetror
    2 scalarer
    2 L-malar vet dock inte vilken sort
    4 ancistrus
    2-4 siamesiska algätare
    1 eldål (bara tills den är stor nog att leva ihop med påfåglarna i mitt andra kar)
  • skoda-15
    • August 2010
    • 456

    #2
    blandningen går nog men jag tror det blir för mycket fisk i ett 250 liters discusarna vill ha 50 liter per fisk säger dom plus att dom andra kraver lite med
    Senast redigerad av skoda-15; 21 September 2011, 20:07.
    375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
    180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
    35 liters cocon kub med guppy och black molly

    Kommentar

    • ekklad
      • February 2011
      • 56

      #3
      ska prova först med 4 discus, 30 neontetror, 2 lmalar, 4 ancistrus, 2 små pansarmalar.
      är ju även sugen på 2 st scalarer men funderar på om det blir för trångt för dom vad tror ni?

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Pansarmalar är stimfiskar, så du bör köpa fler om du ska ha pansarmalar
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • ekklad
          • February 2011
          • 56

          #5
          a vet att dom ska vara 6 st helst så de blir fler snart nu när karet dom är i är större.

          ja undrar även om discus är känsliga för mycket förelse i vattnet? karet är ett juwel 240 liter med orginalpumpen i, vet inte hur många l/h.
          har ju bara gått 1 dag med dom men dom gömmer sig på ett ställe där det är lite mindre rörelse i vattnet. dom är framme ibland men spenderar den mesta tiden där.

          Kommentar

          • dimaZ
            • September 2011
            • 28

            #6
            Intressant tråd, funderar själv på att skaffa diskus till mitt juwel 240.
            Ett styck Juwel Rio 240, med diverse "Svensson" fiskar

            Kommentar

            • ekklad
              • February 2011
              • 56

              #7
              Ursprungligen postat av dimaZ
              Intressant tråd, funderar själv på att skaffa diskus till mitt juwel 240.

              a blev riktigt snyggt med discus och neontetror måste ja säga, ska dock köpa fler neontetror så att ja har 60 st.
              dock så är det något fel på mina diskusar nu tror ja :S är inte så kunnig innom diskus men du kan iaf läsa om det i en annan tråd här som heter diskus "flagar"

              Kommentar

              • TheSwedishPike
                • June 2013
                • 123

                #8
                Alltså vad ***? Bara dog tråden så, sjukt...

                Kommentar

                • TheSwedishPike
                  • June 2013
                  • 123

                  #9
                  Delar med mig av ämnet: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=158027

                  Kommentar

                  Arbetssätt...