startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Radioaktiva Räkor
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    Kul Radioaktiva Räkor , snart kanske du byter namn till Radioaktiva Multisar?:P.
    Neeee, fiskar i all ära. Men räkor är bäst och kommer alltid förbli

//C

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    Kul Radioaktiva Räkor , snart kanske du byter namn till Radioaktiva Multisar?:P.

Chese, om du inte orkar pilla med vinbergssnäckor brukar Plantagen ha snäckskal, tror man får 20-25snäckskal för 25-30kr. Dom är i varierade storlekar och funkar fin fint för multisar.

Lämna en kommentar:

• mazzkot
    svarade
    Ursprungligen postat av Chese
    jag undrar var i frysdisken man kan hitta vinbergssnäckorna. och hur de är förpackade och va de ligger bland.
    De, brukar ligga i delikatesdisken "OFTAST"

Lämna en kommentar:

• Chese
    svarade
    jag undrar var i frysdisken man kan hitta vinbergssnäckorna. och hur de är förpackade och va de ligger bland.

Lämna en kommentar:

• Radioaktiva Räkor
    svarade
    Jag får multisar nästa vecka nångång

//C

Lämna en kommentar:

• HJ-C
    svarade
    Njaej, skulle jag nu tycka att det är världens sämsta gren av hobbyn och tröttna fort, så är det väl inte värre än att jag lämnar bort firrarna och använder karet för mina klassiska västafrikaner istället...
    Men jag får se. Som sagt första gången jag provar någon av sjöarna, kan ju vara värt ett försök. Multisarna verkar ju trots allt ha rätt intressant beteende.

Karet är för övrigt vattenfyllt, och pump och doppvärmare i full gång. Slängde ihop världens fulaste men robusta möbel på 20 minuter och drog igång, så nu får det stå och gotta sig ett tag.

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    Du kommer nog inte bli missnöjd HJ-C.

Du kan nog ha ett julle par i ditt akvarium axeisi, om du har gömställen i form av stenhög/ar

Lämna en kommentar:

• axeisi
    svarade
    hittade 7 st yngel i mitt multis kar idag

Finns det någon annan fisk man kan ha med dom i ett 100L ?

Lämna en kommentar:

• HJ-C
    svarade
    Jag gjorde precis något som jag kanske får ångra... Har ju alltid bara dömt ut "sjöarna" och haft lite förutfattade meningar om att fiskar därifrån är det tråkigaste i ciklidväg, men nu upptäckte jag just att jag var på väg ut ur en zoobutik med ett nytt akvariepaket på en liten vagn, massa typisk tanganyika-inredning, och huvudet fullt med multisar... Min stackars ekonomi, vad har jag gjort...?
    Om detta mitt första tanganyikaförsök inte blir roligt nu, så kommer jag att skälla på er...

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    jag har haft båda stark och medel och det har funkat bra i båda fallen.

Lämna en kommentar:

• Radioaktiva Räkor
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    Jag har ganska stark ström till mina, men jag vet inte om det är rätt eller inte.
    Dom verkar ju trivas så

//C

Lämna en kommentar:

• Mona
    svarade
    Jag har ganska stark ström till mina, men jag vet inte om det är rätt eller inte.

Lämna en kommentar:

• Radioaktiva Räkor
    svarade
    Hur är multisar med vattencirkulation? Vill dom ha låg, medel eller stark strömning på vattnet?

//C

Lämna en kommentar:

• Chese
    svarade
    ok tack. då ska ja kolla där näs6ta gång.. vi kola bland tonfisk o sånt o frågade efter vanliga sniglar.. :/ o hittade en burk men de va ju inte som jagletade efter. jag hade en bild att man skulle plocka upp de levande o ha de i sån fruktpåse och de leverdär i:P knasig tanke m så fickja en bild.
    '

Lämna en kommentar:

• Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av Limmet
    Han skyddar alltså ynglen i kolonin som om det vore hans egna avkomma. Daffodilerna lever väl normalt i kolinier. Kanske därför? Det andra daffodilparet och han kommer inte alls överens och de har en strikt revirgräns i mitten av akvariet.

Riktigt intressant beteende iaf att de har kommit att acceptera varandra. Känns som de tror att de är samma art...
    Coolt!! Ibland är det bra att ha en storebror

Ursprungligen postat av Chese
    Hej snor tråden lite. Jag köpte mina 4 st multisar idag vid lunch tid. hon sa att de e parbildande o att man ska ha jämna par. men här har jag fått information om att ha fler honor. de va ju i nol o de har ju ett bra ryckte. så de va lite dumt. och så skulle ja åka o köpa snäckor men de fanns inte på ica bara vanliga sniglar. någon som kan vara välid att köpa åt mig betalar porto och skalen
    Handlarna vill helst sälja dem i jämna par, annars kommer de aldrig att få hanarna sålda. Jag köpte mina på Åleds och fick inte köpa fler honor trots att jag ville, utan var tvungen att köpa en hane per hona.

Snäckorna på Ica finns i frysdisken och är fyllda av sina ursprungliga innevånare och vitlökssmör. Jag köpte mina skal tomma från en säljare på eBay (http://search.ebay.com/_W0QQsassZdeltonagifts).

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...