algfrossa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nynick
    • January 2004
    • 165

    algfrossa

    Hej alla

    Jag ar ny till detta forum och tankte dela med mig av en bra ide jag upptackte lite av slump.

    Jag har 2 stora akvarier, 1 Tanganyika och 1 SA vaxt o Discus/Apisto. En tidig morgon nar jag gjorde vatten byten lite yrvaken sa halde jag i vaxtnaringen i Tanganyika tanken istallet for den med vaxter och det var en av de basta saker jag nagonsin gjort. Inom en vecka sa var mina mattligt algbevuxna stenar tackta av en boljande gron matta och mina Moorii ar vackrare an nagonsin. Dom betar o betar och det bara vaxer till igen. Dom ror knappt maten jag lagger i utan verkar fa nog av vad som har fastnat i alg mattan. Det ska val ochsa sagas att jag har ganska mycket ljus (ca 1w/liter).

    Min tank ar full av korallsand och kalk sten sa jag har inte behovt oroa mig for KH o GH varden men skulle kunna tanka mig att detta kan vara ett problem utan ett stadigt tillflode av tillgangligt kalk nar algerna suger i sig allt, kanske en hemmagjord co2 flaska (och bra koll pa PH vardet nar den satts i!!!) kan hjalpa om man har vanliga stenar o grus???

    Till sist sa far ni ursakta om jag saknar prickar over mina svenska bokstaver men jag har inget tangent bord med sadana pa.
Arbetssätt...