Sönderbiten golden??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    • October 2006
    • 504

    #16
    Ursprungligen postat av Gackt
    Fuck.. kämpen dog :/.. bettet vart lika stort som ett pekfinger såg jag när jag plockade upp honom. Känns 100% som om att det var en av de stora troffarna som bitit ihjäl honom. Stackars sate..tur att de är borta ur tanken nu iaf.
    Jag är helt övertygad att det inte var troffen som bet sönder din golden, det kanske var den så kallde golden sjukan, som kommer fram när inte golden kommer till sin rätt.
    Då kan golden utveckla en sjukdom, och då blir symtomen stora öppna köttsår.Jag skulle aldrig blanda troffar med golden, på grund utav att golden är en alldeles för klen fisk.Janne

    Kommentar

    • Gackt
      • July 2008
      • 138

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Jag är helt övertygad att det inte var troffen som bet sönder din golden, det kanske var den så kallde golden sjukan, som kommer fram när inte golden kommer till sin rätt.
      Då kan golden utveckla en sjukdom, och då blir symtomen stora öppna köttsår.Jag skulle aldrig blanda troffar med golden, på grund utav att golden är en alldeles för klen fisk.Janne
      Kan mycket väl vara det Janne det var som sagt ett väldigt öppet sår. Det hela var en tillfällig lösning då jag fick med troffarna till ett nytt akvarium, turligt nog så blev de sålda väldigt snabbt nu och nu förblir det Mbunas endast i karet. Men lär så länge man lever. :/

      Kommentar

      Arbetssätt...