Vad krävs för att Placidochromis Phenochilus Mdoka "White lip" ska leka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joubert
    • June 2007
    • 108

    Vad krävs för att Placidochromis Phenochilus Mdoka "White lip" ska leka?

    Har haft ett gäng White lips ett tag nu, jätte fin och lugn fisk, men har märkt att dem verkar kräva ganska mycket för att börja leka.

    Någon som har erfarenhet av dem och har något tips på vad som krävs?

    Mina andra Malawiciklider leker men har en känsla av att white lips kanske kräver att det är lite lugnare i akvariumet. Har en tuff Copadichromis borleyi, Kadango "Red fin" hane som jag försöker bli av med eftersom jag tror att han kan stressa dem (och även mina andra malawi) lite då han tenderar att bli lite dryg vid lek och tror att han äger hela akvariumet. Annars har jag mest aulonocaror.

    Eftersom det inte verkar stå så mycket om white lips på internet så tänkte jag fråga om någon har erfarenheter av dem vad dem kräver för att leka

    Hoppas någon vet något.
    Bifogade filer
    // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom är väl i och för sig rätt tuffa dom också, men har man ett mixat akvarium så blir det alltid några arter som hamnar i underläge och inte får möjlighet att leka
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...