Att skaffa Gädda
Tror det är den som dog.
Att skaffa Gädda
Kollaps
X
-
Fångade upp en gädda i augusti förra året, går i ett 100 liters just nu och käkar hikari jumbo carnistix som bara den!
Northern Pike by svaampus, on FlickrLämna en kommentar:
-
Fångade upp en gädda i augusti förra året, går i ett 100 liters just nu och käkar hikari jumbo carnistix som bara den!
Northern Pike by svaampus, on FlickrSenast redigerad av Svampus; 18 March 2012, 10:32.Lämna en kommentar:
-
Haha nej nej nej lugn XD bitter är jag inteär bara lite tvärsöver
kul att busa lite
Lämna en kommentar:
-
haha, jag anar en viss bitter eftersmak..jag menade inte att vara otrevlig och gillar dessutom din projekttråd samt att du brukar hålla hög kvalitet på dina inlägg så jag ber uppriktigt om ursäkt om du tog mitt inlägg på fel sätt..
mina 2 (minst) kubik är garanterade genom andra fiskar jag redan äger så tack.. det lär komma upp en projekttråd här på ca 8 kubik inom en snar framtid.. dock är det lokal så det räknas inte.. men 2 i vardagsrummet är ungefär det som krävs för mig.. 1600-2400 something, something.. sen att alla inte är vansinniga och lägger 20 procent av sin disponibla inkomst på fisk som jag gör utan är nöjda med ett vackert sällskapskar (vilket det absolut inte är något som helst fel på) gör att jag är fullkomligt allvarlig i att hålla och mata en fisk som maxar ut på minst 70cm och äter som en tax..Lämna en kommentar:
-
-
-
E. reichertii är klart snyggaste gäddan! Men aningen svår att få tag i :P
damn! en sådan måste jag ha!Lämna en kommentar:
-
-
Jag vill gärna ha en gädda permanent i mitt stora kar, men det är en omöjlighet.
Ett alternativ är att försöka importera någon av de 2 mindre arterna i Esox-släktet som finns borta i Nordamerika. Den minsta blir sällan över 40cm och ser i stort sett exakt ut som "våra" gäddor med några få smådetaljer som skiljer.Lämna en kommentar:
-
Eller varför inte köpa en guppy så har man ännu färre problem? Gäddan är helt klart en speciell fisk och vill man ha en sån så är man nog inte så sugen på annat. Dessutom så är det faktiskt högst vettigt att vi håller och lär oss en del om det som finns hemikring också, det är faktiskt lite beklämmande att akvarister engagerar sig i dammbyggen på andra kontinenter (inget fel så långt) men inte har en susning om vad vi har för hotade fiskarter i svenska vatten.Lämna en kommentar:
-
Ska man ha dom över vintern kam man ju köpa levande fisk. Sån som man köper till vinter fiske brukar inte vara så dyra, några kroner st.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: