Kuliiålar, hoppa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Kuliiålar, hoppa?

    Kryper kuliiålar bara ut på natten, så det är lugnt att ha öppet på dagen?
    Tillbaks efter paus.
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Kryper kuliiålar bara ut på natten, så det är lugnt att ha öppet på dagen?
    Ibland larvar sig mina och simmar högt upp på rutorna.. Jag vet inte vad de gör riktigt.. Lek, matletande, uppvaktning eller rymmartendenser...
    Jag tror också att det påverkar om man har ett flöde eller bubblor.. Jag har en känsla av att de kan få för sig att larva sig där, men jag vet inte säkert.. Det gäller räkor och luftbubblor iaf...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Kryper kuliiålar bara ut på natten, så det är lugnt att ha öppet på dagen?
      Det skulle ju inte jag våga mig på iaf. Just att de för det mesta hoppar ut på natten är ju för att de är nattaktiva. Men de är ju vaken en del på dagen oxå.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Temeraire
        • January 2008
        • 385

        #4
        Har inte direkt med tråden att göra, men jag köpte tre sådana ålar och alla dog en efter en under en månad. De bara simmade runt i cirklar hela dagarna och nätterna.
        " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av Temeraire
          Har inte direkt med tråden att göra, men jag köpte tre sådana ålar och alla dog en efter en under en månad. De bara simmade runt i cirklar hela dagarna och nätterna.
          Låter ju lite märkligt men det kan bero på mycket.

          Starta en tråd om det under sjukdomar så får du nog mer svar.
          Skriv utförligt hur stort akvarium, vilken utrustning, hur länge akvariet varit igång, vad du matar med, hur ofta du gör delvattenbyte och lite vattenvärden mm så blir det lättare att hjälpa.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ursprungligen postat av Temeraire
            Har inte direkt med tråden att göra, men jag köpte tre sådana ålar och alla dog en efter en under en månad. De bara simmade runt i cirklar hela dagarna och nätterna.
            De gillar inte salt och om de är mycket aktiva kan det också bero på att de är hungriga.. Man kan gärna släppa ner en alg eller maltablett lite då och då efter att man har släckt akvariet så att karets bottenfiskar får sitt också..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            Arbetssätt...