Vad ska eldstjärten ha för käk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • knaperstekt
    • August 2007
    • 77

    Vad ska eldstjärten ha för käk?

    Hej!
    Har haft en eldstjärt i en vecka nu och hittills har jag bara sett att han smakat på en bottentablett. Iofs så simmar han/hon runt och putsar hela akvariet hela dagarna men vad jag kan se så finns det inget att putsa bort?

    Ska låna lite frysta fluglarver av en kompis och prova om den äter det. Vad ska jag annars ge den? Den äter inte med dom andra fiskarna och ibland när nån annan fisk råkar putta ner flingfoder till bottnen så har jag inte sett att den äter det heller?

    Jag ger dom både vegetabiliskt och "kött"-flingfoder.
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    #2
    I artbeskrivningen står det att Eldstjärt äter allt standard foder så den kommer nog äta så småningom. Om du bara haft den i en vecka kanske den inte kommit till ro ännu. Du kan ju testa med levande foder ibland, det brukar vara uppskattat av alla fiskar.
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

    Kommentar

    • Emmma
      • January 2007
      • 340

      #3
      Testa med fryst artemia, det gillar min regnbågshaj (och alla de andra fiskarna med för den delen). Och så gillar den broccoli...

      Kommentar

      • t85207
        • March 2007
        • 179

        #4
        Ursprungligen postat av knaperstekt
        ...Iofs så simmar han/hon runt och putsar hela akvariet hela dagarna ...
        Verkar vara ett typiskt eldstjärtsbeteende. Dom som jag har haft har aldrig varit glupska och kastat sig över maten, utan de har simmar runt och småätit. Dygnet runt.
        Pecka

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          jag har en relativt stor eldis, de e inte ofta man ser den käka men käkA gör den, detta är enligt mig en fisk man minst behöver oroa sig för gällande matning. Den fixar det själv
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • knaperstekt
            • August 2007
            • 77

            #6
            Tackar

            Tack för alla svar! Ska prova lite olika saker så får vi hoppas att något passar.

            Kommentar

            Arbetssätt...