blå danio

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinpelin
    • October 2006
    • 24

    blå danio

    hej.. har skaffa mej ett stort stim av dessa små varelser, riktigt roliga fiskar om jag säger de själv.. nån som vet hur man gör för att dom ska riktigt trivas? ha dom några spec krav? är ju en fisk som jag aldrig hört om förut iaf så e ni få denna fiskart så hade varit skoj om de e nån som har sånna små liv som vet hur dom vill ha de..
    200L akvarie hemma hos mig
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Den finns med bland artbeskrivningarna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=268
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • elinpelin
      • October 2006
      • 24

      #3
      jo jag vet ha läs den men undrade om de va nån som hade personlig upplevelse av denna art..
      200L akvarie hemma hos mig

      Kommentar

      • MaxRobban
        • August 2006
        • 1048

        #4
        Har inte haft dem på många år, men trevliga o pigga fiskar utan speciella krav, Men de vill kunna simma fritt och tycker om att kunna simma mot vattenflödet.. det finns flera olika danio arter som man faktiskt inte alls ser så ofta som förr... Då jag var ny akvarist så var de vanligt med danior.. så roligt du skaffat dem..

        Kommentar

        • elinpelin
          • October 2006
          • 24

          #5
          ne jag ha aldrig sett någon som har dom så de jag tyckte va lite skoj o skaffa nått som ingen annan har.. men jag ha fått en dålig start o vet inte riktigt varför.. har minst ett lik av dom varje dag o jag ha inga dåliga värden eller så.. nån som vet vad som kan va fel när dom bara dör?
          200L akvarie hemma hos mig

          Kommentar

          Arbetssätt...