Fjäll-fall - eldstjärt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    Fjäll-fall - eldstjärt.

    En fråga till andra eldstjärtsägare:
    - Brukar era eldisar tappa fjäll ibland?

    Jag frågar för att idag såg jag att det ser ut som att Voldis tappat fjäll på stjärtområdet. Det är på nästan exakt samma ställe, på båda sidorna av kroppen. Han ska jämt böka in sig där det är trångt - kan han ha skrapat sig?
    På ena sidan ser det ut att vara frågan om Ett fjäll - och på den andra två...

    Annars är han pigg och fin i färgerna. Däremot har jag neontetror i burken som inte är riktigt okej... http://www.zoopet.com/forum/showthre...052#post848052
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    nepp min eldis tappar inga fjäll men nån gång har jag sett att hon haft ett ljust parti på kroppen, det har säkert kommit från när hon trängt sig in nånstanns och skrapat emot.
    håll koll så det inte blir svamp bara!
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      Det är ungefär så..ljusa partier i "fjäll - aktig" form...
      Misstänker också att han bökat/stött sig, eftersom det är på ungefär samma ställe på kroppen på båda sidorna!

      Men ska hålla RÅ - KOLL på honom!
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        för övrigt lever min eldis ett väldigt tillbakadraget liv, sen jag tog bort de 2 siameiska algätarna har hon ingen alls att jaga så numera ligger hon bara under sin rot
        håller din på och terrar övriga firrar?
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Ursprungligen postat av lenis3
          håller din på och terrar övriga firrar?
          Uj - ja! Men det verkar vara "ömsesidigt". Det är fembandsbarberna han blir ox-tokig på..och de å sin sida verkar GILLA att liksom retas med honom!!
          Så, det går relativt bra iallafall..inget blodvite!
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • Healena
            • May 2006
            • 1440

            #6
            Hahahaaaaaa..måste bara berätta att stygga Voldis troligtvis KÄKAT UPP alla skruttiga neontetrorna. Han är helt enkelt SMÄLLFET, och jag har idag EXAKT lika många neontetror som jag hade från början. Och jag har inte plockat bort alla själv...

            Kan inte annat än skratta...Voldis = problem-lösaren
            Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
            // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

            Kommentar

            Arbetssätt...