slöjstjärtsbebisarna får färg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #16
    Ursprungligen postat av martal
    Hej:-)
    Möjligen fel forum.??
    Jag skulle också gärna vilja ha slöjstjärtsyngel(har skäggmunsyngel samt platyyngel) i samma akvarium!!
    :-) Tyvär har jag ingen damm!!:-)
    MVH Marita
    Läs länkarna om Breeding, det är nu på senvåren och försommaren du kan lättast få Slöjstjärten att leka, det är deras naturliga tid.
    Bor du i lägenhet är det kanske svårt att fylla en "plaskdamm" med vatten för lek.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • martal
      • May 2004
      • 618

      #17
      Hej:-)
      Det vore mycket trevligt att få "dom" att leka men det handlar om naturen.
      Fri SLÖJSTJÄRT FRI LEKTID) :-)
      Jag "jobbar":;-)
      25-28 grader temp(vårvärme samt sommarsol:-) och matning 8-10 ggr/dag.
      :-) Marita
      Det här behöver du veta
      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

      Kommentar

      • kessie
        • February 2006
        • 37

        #18
        vaddå 25-28 grader

        nu förstår jag inte.... skulle det kräva så hög temp? och mata 8 ggr? hallå?

        Kommentar

        • Snuttisen
          • March 2004
          • 16

          #19
          Har du några bilder på de små liven?
          MVH Snuttisen

          Kommentar

          • Glajdarn
            • November 2004
            • 270

            #20
            Ursprungligen postat av batski
            Nej jag bråkar inte med dig, men i slöjtjärtars fall så är det knappast naturen man ska skylla på. Att det blir så stor variation och även en del allvarligare defekter bland slöjtjärtyngel beror säkert på att man har avlat på mutationer. I naturen skulle dessa mutationer inte gått vidare.
            I detta fallet håller jag på dig, batski! Alldeles bortsett från att många varianter av slöjstjärt ser helt bisarra ut (enligt min mening), så har jag svårt att se det etiska i att avla på en defekt som gör fisken (eller vilken art det nu månde vara) till mer eller mindre krympling.

            Dock måste jag erkänna att jag i ett akvarium i Malaysia har sett en mals motsvarighet till slöjstärt: stor, rund kropp, lustigt format huvud och allt annat än gracil när den simmade... Och det var en vilt levande art! Lite underligt...
            "This is a lighthouse. Your call."

            Kommentar

            Arbetssätt...