simesisk algätare leker?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    simesisk algätare leker?

    jag misstänker att mina 2 siamesiska algätare har lekt eller ska leka... Den ena börjar bli misstänkt tjock och så har vi sett att dom har cirklat i tighta cirklar runt varann och putsat på varandras ryggar...(!) Om det inte var lek så vet inte jag... det skumma var att under tiden dom simmade i cirklar så "tappade" dom färgen... det är efter det som den ena har blivit tjock...

    Men eftersom det står "lekbeteende okänt2 i artbeskrivningen så vet jag inte...

    Är det någon annan som har vart med om liknade eller som kanske vet nåt ändå?
    Är de levandefödande eller lägger dom rom??

    Tack på förhand...
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    #2
    Både silverhajar och siamesiska algätare som jag har/har haft har det beteendet. Jag tror det är nån form av ranguppgörelse eller bus.

    Du kan ju hoppas på att jag har fel, det vore ju jättehäftigt =)
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Ursprungligen postat av miiaoo
      jag misstänker att mina 2 siamesiska algätare har lekt eller ska leka... Den ena börjar bli misstänkt tjock och så har vi sett att dom har cirklat i tighta cirklar runt varann och putsat på varandras ryggar...(!) Om det inte var lek så vet inte jag... det skumma var att under tiden dom simmade i cirklar så "tappade" dom färgen... det är efter det som den ena har blivit tjock...

      Men eftersom det står "lekbeteende okänt2 i artbeskrivningen så vet jag inte...

      Är det någon annan som har vart med om liknade eller som kanske vet nåt ändå?
      Är de levandefödande eller lägger dom rom??

      Tack på förhand...
      Oroa dej inte... kan nog med ganska så stor säkerhet seja att dom inte leker.. Hormon injektioner är väl de enda sätt att få fram yngel på dom..
      Tjopp...

      Kommentar

      Arbetssätt...