Slöjstjärtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marianne1962
    • May 2005
    • 10

    Slöjstjärtar

    Jag har haft slöjstjärtar i många år och de har även levt i många år. Nu helt plötsligt dör de på löpande band. Jag har dem i cirka en månad och sedan dör de, den senaste dog på en vecka. De simmar på sidan, gömmer sig och sedan dör. Vad gör jag för fel plötsligt?
  • sammy
    • March 2004
    • 282

    #2
    För att få ett bra svar så behöver du nog lämna lite mer info...
    Hur stora är de?
    Hur bor de?
    Mat?
    m.m.
    240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
    270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
    54 l. Fiskhotell

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      vattenbyten ?
      filtrering ?
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Ursprungligen postat av Marianne1962
        Jag har haft slöjstjärtar i många år och de har även levt i många år. Nu helt plötsligt dör de på löpande band. Jag har dem i cirka en månad och sedan dör de, den senaste dog på en vecka. De simmar på sidan, gömmer sig och sedan dör. Vad gör jag för fel plötsligt?

        Kan Har du en död fisk som inte synts i akvariet?
        Har du försökt göra ett par 100% vattenbyten?

        Denna tjejen verkar ha ett liknanade problem - kanske kommer svaret i morgon (onsdag)?



        What do you think killed this Goldfish Collectors goldfish?

        Last week I had one of our Goldfish Collectors e-mail me with a problem of goldfish dying very quickly. Her 125 gallon tank has been established for over two years with good green algae and perfect water conditions, no pH crash. The tank had only six goldfish that were happy and very healthy, no deaths or sickness in two years. No new goldfish added, no snails, no new plants or driftwood, NOTHING new for the last two years! No electrical shock in the water. No change in tap water, however, three her goldfish were found dead overnight with the other three dying???
        I asked all these questions and I could not come up with an answer to help her, until I asked this question? and that was the cause of the deaths.
        What do you think the question was??
        I'll post the answer HERE Wednesday night.
        Rick
        Senast redigerad av cri; 02 August 2005, 17:33.
        Mvh, cri

        Kommentar

        • cri
          • September 2002
          • 700

          #5
          Frågan som gav svaret::

          Here's the final question I asked her that solved the cause of the sudden deaths :


          Did you clean your carpets, exterminate or cause the air in the room that your tank is in to become toxic?



          Here's her answer:
          Yes, my husband stained all the trim, door and wood cabinets in the room our goldfish tank is in.


          Problem: The water became toxic from the toxic fumes and the air pump pumping the toxic fumes into the goldfish tank water, killing all her goldfish!

          Mvh, cri

          Kommentar

          • Gud bevare Tsaren
            • April 2004
            • 276

            #6
            Ja, hur dum får man bli

            Trist med hennes guldfiskar.

            Kommentar

            • TheRobban
              • June 2005
              • 28

              #7
              Mina slöjstjärtar dog också hela tiden i mitt förra akvarium, men efter att jag tömde hela akvariumet så upptäckte jag en liten blybit gömd i sanden.

              Kommentar

              Arbetssätt...