Var är mina praktbotior?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jny
    • May 2005
    • 48

    Var är mina praktbotior?

    I morse när jag tände i karet hittade jag inte mina 3 botior. De finns inte någonstans. Kan de dött och blivit totalt uppkäkade av de andra fiskarna?. Har 2 silverhajar ca 6 cm långa. Fina och dyra var de. S..t också.
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #2
    Mina Praktbotior gömde sig alltid tidigare när jag inte hade så många. Nu har jag flera i ett större akvarie och dom är framme nästan alltid...

    Kommentar

    • jny
      • May 2005
      • 48

      #3
      Har haft dessa ett bra tag och de har aldrig gömt sig tidigare. Har tittat bakompumpen och roten. Någon annanstans finns inte att gömma sig på. Mystiskt!!!!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Kolla bakom akvariet- jag har svårt att tänka mig att två små silverhajar på bara några få dygn helt har konsumerat dom
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          Det är som Torstensson säger. De är ena riktiga experter på att gömma sig när de är få. Först hade jag bara två stycken. Då såg man dem nästan aldrig. Idag har jag 6st och då älskar de att hänga längst framsidan av akvariet.

          Rekomenderar varmt att ha flera stycken så länge plast finns. De är helkul att titta på när de simmar runt tillsammans!
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • jny
            • May 2005
            • 48

            #6
            JIPPI. Har hittat dem. Under roten. Men kan det vara så att de har börjat gömma sig nu helt plötsligt pga att vi har flyttat. Fick med en delav det gamla vattnet, men kanske inte tillräckligt. Och när jag satte upp det igen i måndags så "möblerade" jag om helt.

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #7
              Kan nog vara så att de känner sig lite osäkra innan de vant in sig... eller? Det är vad jag kan tänka mig.
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              Arbetssätt...