kompisar till slöjstjärtar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elina
    • February 2005
    • 128

    kompisar till slöjstjärtar?

    Går som sagt i tankar på att skaffa ett större kar till mina slöjstjärtar, men skulle vilja ha någon mer sorts fisk i det då...
    Nån som har någon koll på vilka arter som går ihop med slöjstjärtar?
    Karet kommer max vara 240 l...

    //Elina
  • Jest
    • March 2005
    • 30

    #2
    Ursprungligen postat av Elina
    Går som sagt i tankar på att skaffa ett större kar till mina slöjstjärtar, men skulle vilja ha någon mer sorts fisk i det då...
    Nån som har någon koll på vilka arter som går ihop med slöjstjärtar?
    Karet kommer max vara 240 l...

    //Elina
    Av min erfarenhet går det inte speciellt bra med någon art, förutom mal kanske. Har själv provat olika sorters platy och alla har börjat nafsa på stjärtarna förr eller senare. Har även haft vänner som haft problem med slöjstjärtar och vanliga guldfiskar, så man bör nog undvika att blanda om man inte är 100% säker på vad man ger sig in på

    Kommentar

    • Gud bevare Tsaren
      • April 2004
      • 276

      #3
      Problemet med att blanda slöjstjärt med den vanliga guldfisken är oftast att slöjstjärten dels vill ha några grader varmare och dels får svårt att ta för sig när maten serveras.

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Instämmer i att det inte går bra att blanda slöjstjärt med den vanliga guldfisken. Var tvungen att ge bort guldfisken som nu simmar i en damm. Jag har 3 st Clown pleco, Randig peckoltia (icke aggresiva mot slöjstjärt), en kampfisk hane med 4 honor med mina 4 slöjstjärtar. Många har sagt att detta inte ska gå men... Kampfisk honorna har nafsat på varandra men det är allt. Har öppet akvarie med bambu och det finns mycket stenar, rötter och växter i akvariet att hitta en göm plats på. Algätarna gör att jag ytterst sällan behöver använda en skrapa. Jag ger stort tungt foder till slöjstjärtarna och sedan en liten mängd kampfisk foder/torkade mygglarver på ytan varvat med frusna mygglarver till alla.

        Det går. :o)
        Mvh, cri

        Kommentar

        • Elina
          • February 2005
          • 128

          #5
          Vad sägs om marmorgurami då? Borde inte det gå ihop med slöjisarna?

          Kommentar

          • Mickefisk57
            • April 2005
            • 13

            #6
            Hej!

            Jag vet en fisk man kan ha med slöjskärt!
            Man kan ha Guldbardar eller fembandabard.
            Själv har jag Guldbardar ihop med min slöjskärt!

            Lycka till!

            Kommentar

            • Elina
              • February 2005
              • 128

              #7
              Menar du inte barBER? Dom är fina iaf Tack för tipset!

              Kommentar

              Arbetssätt...