Luke är död, kan Tiger leva ensam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stålullis
    • April 2005
    • 16

    Luke är död, kan Tiger leva ensam?

    Var tvungen att skicka min lille vän guldfisken Luke till Det Stora Havet idag, efter en kort tids sjukdom. Vet inte vad som släckte hans låga, men klarade inte av att se honom lida, när han blivit allt svagare och min hjälp inte gjort honom bättre. Min fråga är nu: Jag har fortfarande en slöjstjärt kvar -kan han leva själv, eller trivs de bättre med sällskap? Har bara ett 54l akvarium, som jag vet är för litet för den här sortens fisk, men eftersom jag inte har möjlighet att införskaffa nåt större än, tänkte jag att det av utrymmesskäl kanske är bättre om han får leva ensam. Eller? Utrymme eller vänner, vad är viktigast här? Tacksam för svar!!!

    Mvh/ullis
  • Gud bevare Tsaren
    • April 2004
    • 276

    #2
    Guldfiskar är sociala fiskar, bästa Stålullis, och mår alltid bäst i sällskap med andra guldfiskar. Med tanke på ditt lilla kar rekommenderar jag att du köper en liten guldfisk, och bara en, som sällskap till den fisk du redan har.

    Högaktningsfullt
    Gud bevare Tsaren

    Kommentar

    • Stålullis
      • April 2005
      • 16

      #3
      R.I.P Luke

      Bockar och bugar, å det högaktningsfullaste, för svaret. Ska genast springa ut och köpa honom en ny vän...

      Extra vänliga hälsningar /Stålullis

      Kommentar

      Arbetssätt...