Hur är en siamesisk algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #16
    Jag har 4 siameser, jag hade två först och dessa var ganska lata, det växte "strå"alger överallt. När jag skaffade två till är alla alger puts väck! Dessa fiskar tar inte grön alger för de har ju ej sugmun.
    Jag tycker de är fina, de ligger och vilar på roten eller blad. Jag tycker de ej fördärvar några växter. Är snälla mot varandra och andra fiskar. Är ej så stirriga som jag trodde/läste innan jag köpte de.
    Mina ancistrus är mer "sura" på varandra. Fast de är otroliga på grönalger "prickar".
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • klara
      • September 2002
      • 1112

      #17
      Jag har sju vuxna siamensisar i min 375a och tycker det är helt underbara firrar. Antingen ligger de i en stor hög mitt i karet och slappar eller far de omkring och gör sitt jobb. Ibland får någon av dem ett tokryck och far genom karet så alla andra firrar blir hysteriska en kort stund... men elaka, nä - varken mot varandra eller medinnevånarna. Den äldsta ligger gärna högt upp, ex på anubiasen eller på stora roten. Därifrån håller han koll på vad som händer i karet och viftar lite irriterat på mustascherna när ancistrusungarna eller de andra siamensisarna stör för mycket.
      /Klara
      ------------------------
      Min hemsida
      Min zoon

      Kommentar

      • bottes
        • March 2004
        • 232

        #18
        Jag har 8st Siameser i mitt kar och dom är sååååå roliga att se på!!
        Elak??? nä inte det minsta, busar med varandra ibland men det verkar vara mer på skoj!
        Rekomenderas starkt!!!
        Daniel
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

        Kommentar

        Arbetssätt...