slöjstjärt i ett 37literskar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #46
    Jag har kampisar och neoner i mitt stora kar (375 l) och det funkar finemang men jag tror personligen inte är lämpligt att hålla de i små kar under 75 l för neoner är små fräcka varelser som gärna naggar på kamphanarnas vackra fenor och kampisarna är för långsama för att ge igen mot de fräcka och snabba retstickorna (neonerna).

    Men det finns säkert dom som har haft sina kampisar och neoner i små kar tillsammans. Och det har säkert gått alldeles utmärkt. Jag har haft mina tillsammans i ett 75 l en gång i tiden och min hane fick då små nyp men inte så han såg söndertrasad ut men jag kände att jag ville se min hane i hela fenor så jag separera dom.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #47
      Ursprungligen skickat av Marie J
      Ursprungligen skickat av LenitaMarie: Vilken vacker Isor du har! Påminner om min egen vovve såklart
      Tack så mycket! Alltid lika kul när någon säger nåt fint om mina djur!!! Sånt värmer.

      <b>gickan_87;</b>Hur går det med ditt fisk köp? Blev det en liten söt kampis eller 2?

      tja det blir inget kampisköp före att jag har plats i mitt akvariu och det har jag inte förrän jag fått någon köpare på mina guppihannar.

      Kommentar

      • klara
        • September 2002
        • 1112

        #48
        gickan: du kanske kan byta in dem mot en kampis eller åtminstone som delbetalning? Hör med butikerna i din närhet.
        /Klara
        ------------------------
        Min hemsida
        Min zoon

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #49
          Det som Klara skriver är en utmärkt ide då många zooaffärer gärna byter in fiskar, fast man får ju inte mycket för dom rent ekonomiskt men och andra sidan blir du av med det du inte vill ha och får det du vill ha, en kampis!

          Har du någon bra zooaffär nära dig som du kan byta i?
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • gickan_87
            • November 2003
            • 1873

            #50
            Ursprungligen skickat av Marie J
            Det som Klara skriver är en utmärkt ide då många zooaffärer gärna byter in fiskar, fast man får ju inte mycket för dom rent ekonomiskt men och andra sidan blir du av med det du inte vill ha och får det du vill ha, en kampis!

            Har du någon bra zooaffär nära dig som du kan byta i?
            Njae bra och bra e den inte men men...

            Nej jag tror inte jag vill byta in mina fiskar tänka att se dem försvinna en och enjag brukar nämligen vara där 1 gång7veckan och shoppa mat åt mina djur!

            Kommentar

            • gickan_87
              • November 2003
              • 1873

              #51
              Hej allihopa ni kanske har sett att jag har haft mina guppihanar till salu på annonsbörsen och har nu kanske en köpare! så det kanske blir en kapis till helgen!

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #52
                Vad roligt för dig att du fått en spekulant på dina hannar!

                Jag håller tummarna för dig att du får sålt dom så du kan köpa en kampis!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Kristin
                  • March 2004
                  • 36

                  #53
                  hejsan hejsan här kommer jag och lägger mig i. Först och främst riktat till dig Tant nancy: man kan inte jämföra människor och fiskar på det viset! Själv har jag 2 slöjstjärtar i ett 110L kar och jag har fått förklarat för mig från en trevlig människa som på ett trevligt sätt sa att jag nog borde ha tänkt mig lite för i farten innan jag köpte dom. Så dom ska få leva livet ut och sen ska jag aldrig mer skaffa sådana. Men tänk på det är inte vad du säger som räknas utan hur du säger det. TÄNK PÅ DET ERA KRITISKA GULDFISKÄLSKARE!!!

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #54
                    Du får ursäkta mig Kristin... men jag förstår inte vad du menar! Du får gärna tala om vad det är jag skrivit som du hänger upp dig på... och också om du tycker att det är ok att tjejen har guldfiskarna i 37 liter vatten...
                    Det där med att leva livet ut... menar du isåfall att du kommer att få dem att leva i en 30-40 år... eller tills de dör av för litet kar??? Nu är det ju inte lika katastrofalt med två st i 110 liter... skulle nog inte ens ha påpekat något om jag läst det...
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Kristin
                      • March 2004
                      • 36

                      #55
                      Vad jag menade var: att jag inte tänker klubba ihjäl dom på grund av att JAG begick ett misstag. Och djur anpassar sig snabbt efter sin miljö och jag har hittills inte informerat mina fiskar om att dom borde leva i en 300 L tank.

                      Kommentar

                      • lenis3
                        • June 2004
                        • 2254

                        #56
                        kristin: jag vet inte hur stort kar du har men om du nu har ett som är alldeles för litet för guldfiskarna så visst kan de överleva, men vad är det för liv? .

                        om du vill ge dem ett störra utrymme kan du ju sätta ut en annons på blocket.se


                        mvh
                        Lena Maria
                        Min zoon
                        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                        Kommentar

                        • Kristin
                          • March 2004
                          • 36

                          #57
                          Visst men min plånbok accepterar inte något sådant köp för tillfället och sen har jag nog inte plats för ett sådant heller, Men tack ändå.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...