Slöjstjärten Nemo....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bea92
    • April 2004
    • 35

    Slöjstjärten Nemo....

    Hej!

    Jag undrar vilka fiskar som man kan ha tillsammans med Nemo (en slöjstjärt) i ett 60-75Liters akvarium???


    ************************MvH Bea & Nemo**************************

    Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
    Shadows och den andra heter Rocky.
    dem e mina små dammtussar
  • Myzco

    #2
    En till slöjstjärt som du kan döpa till Marvin.. eller vad var det Nemos pappa hette?

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      eller varför inte Korral, så får du jätte många Marwin jr och vad den andra halvan nu än hette.

      Kommentar

      • Gustav
        • February 2004
        • 377

        #4
        Jag skulle inte ha någonting eller möjligtvis en till slöjstjärt. Slöjstjärtar är inkompatibla med många andra fiskar + att akvariet kommer bli överbefolkat när din slöjstjärt växer till sig.
        http://www.svekub.se
        Min Zoon

        Kommentar

        • davide
          • February 2003
          • 1093

          #5
          en 75liters balja är för liten för slöjstjärtar. Men medan de är små kan det fungera...

          Jag hade nog satsat på någon slöjstjärtskompis åt nemo. eventuellt någon mal.
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

          Kommentar

          • ShadowDawn
            • August 2003
            • 313

            #6
            Jag hade skaffat större akvarium direkt.
            Det är inte ens lämpligt när den är liten dfa den kommer inte att bli större när den tvingas bo så trångt.
            Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

            Kommentar

            • zingo_boy
              • August 2002
              • 983

              #7
              apropå växa till sig. mina fiskar växer aldrig till full storlek. men det har väl med kosten att göra.

              Kommentar

              • Gustav
                • February 2004
                • 377

                #8
                Det har med kosten, vattenkvaliteten och "kvaliteten" på fisken att göra. Man skall alltid räkna med att en fisk man köper kommer nå full storlek, annars är det lätt att bli stående med ett för litet akvarium och en förgiftad fisk. En guldfisk slutar heller aldrig i teorin att växa under sitt långa liv (5-10 år "normalt")
                http://www.svekub.se
                Min Zoon

                Kommentar

                • Gud bevare Tsaren
                  • April 2004
                  • 276

                  #9
                  Hur mår slöjstjären Nemo i det nya karet då ?

                  Själv har jag tre guldfiskar (varav två är slöjstjärtar) i ett 96-liters akvarium med innerfilter Eheim 2010, doppvärmare Jäger 100W (rätt onödigt i ett kar med kallvattensfiskar) samt rikligt med anubias-växter.

                  Det är helt klart viktigt med ett bra innerfilter, ty de skräpar onekligen ner rätt bra. Filtermassan i Eheim 2010 räcker dock till riktigt bra.

                  Kommentar

                  • Bea92
                    • April 2004
                    • 35

                    #10
                    Nemo mår utmärk han simmar runt och har kul. Jag har köpt två kompisar till honom en Slöjstjärt och en Ancistrus. Den nya Slöjstjärten heter Nina och Ancistrusen heter Nikko.

                    Så nu har jag tre invånare i mitt kar Nikko,Nemo och Nina.
                    Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
                    Shadows och den andra heter Rocky.
                    dem e mina små dammtussar

                    Kommentar

                    Arbetssätt...