Zebrafiskar som mest rör sig nära botten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stahl
    • June 2018
    • 333

    Zebrafiskar som mest rör sig nära botten

    Jag har införskaffat ett stim på 20st Zebrafiskar och hade räknat med att dessa skulle röra sig mest vid ytan men enda sedan jag skaffade dom har de mest rört sig nere vid botten och kommer mest upp när jag ger dom mat.

    Jag la i några flytväxter igår och då började ett par av dom röra sig bland dessa men majoriteten är fortfarande nere vid botten.

    Vad kan detta bero på? Övriga fiskar i akvariet är Koppartetra och Neonregnbåge som båda är större än Zebrafisken men de borde väl ändå inte utgöra ett hot?

    Kan också nämnas att vattnet är ganska strömt då jag har en 1000L/H pump och en 600L/H pump i ett 240 liters akvarium, men som jag förstått det gillar Zebrafiskar strömt vatten.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dom kommer säkert att vara närmare ytan när de har vant sig vid akvariet. Sedan gjorde du rätt i att lägga ner några flytväxter - lägg gärna ner ytterligare några.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Stahl
      • June 2018
      • 333

      #3
      Tack så skönt att höra att det inte verksr onormalt. Då kan jag lugna mig och fortsätta som planerat. Några fler musselblommor blir det nog då också.

      Kommentar

      Arbetssätt...