Är det vanligt att torped-barber inte äter i ett nytt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • groll
    • August 2016
    • 45

    Är det vanligt att torped-barber inte äter i ett nytt akvarium?

    Hej!

    Köpte för 2 dagar sedan 5st torped-barber. Jag är lite bekymmrad för att de inte vill äta något. Nu har det ju bara gått två dagar, men andra innevånare i karet har börjat äta med en gång när de fått mat. Är detta betéende vanligt när barber kommer i ett nytt hem? Hur många dagar utan mat ska det gå innan de far illa?

    Jag matar fiskarna med flingfoder och de sa i butiken att det skulle fungera bra. Jag vet att de fick någon annan mat där dock (såg ut som små bruna bollar). Barberna simmar fram och tillbaks längs med glaset hela tiden och är totalt ointresserade av mat, de simmar inte ens upp och nosar. De bor i ett 450l juwel vision kar tillsammans med 20 kardinaler, 6 kolglödstetror, 10 Otocinclus vittatus och 20 körsbärsräkor. Nitritvärdena är bra och tempen är 24 grader.

    https://drive.google.com/file/d/0B9V...hKREZQOUU/view
  • groll
    • August 2016
    • 45

    #2
    Köpte mat som sjunker idag och såg att 2/5 fiskar fick något i sig iaf, så bara de andra blir hungriga nog så löser det nog sig

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Visserligen är frusta röda mygg ett skitfoder (tycker jag) - men det har i alla fall den fördelen att det kan trigga igång fiskarna att äta. Så löser det sig inte så testa med detta.
      Annars är det inte onormalt att det tar ett par dagar för fiskar att acklimatisera sig.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...