Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

AKUT - Guldfisk blir dör, kanske pga foder??

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• AKUT - Guldfisk blir dör, kanske pga foder??

Hej på er!

Jag har märkt att mina guldfiskar blir smala i kroppen. Två stycken har dött nu och båda ha blivit böjda innan de dog. Jag matar med vanligt flingfoder , två gånger om dagen.

Hur stort är akvariet ?

Kommentera

Har dom gått utomhus?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik Åhlander Visa inlägg
        Har dom gått utomhus?
        Ursprungligen postat av Christer5 Visa inlägg
        Hur stort är akvariet ?
        Nej, de har varit inne i mitt akvarium. Mitt akvarium är 100L, kanske lite större.

Kommentera

Guldfiskar behöver stort akvarium,läs i artbeskrivningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Christer5 Visa inlägg
            Guldfiskar behöver stort akvarium,läs i artbeskrivningar.
            Fiskarna är ca 5cm och jag har 3st totalt, 100l bör räcka tills de växer till sig någon centimeter för att sedan flyttas över till 300l akvariet

Kommentera

Huvudfrågan när det gäller guldfisk. Hur ser deras bajs ut?

Kommentera

Förresten, två gånger dagligen är ganska lite nät det gäller guldfisk. Du kan säkert dubbla det. Jag matar mindre mängd 4-6 gånger, men det beror även på temperaturen hur ofta.

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisken Visa inlägg
                  Fiskarna är ca 5cm och jag har 3st totalt, 100l bör räcka tills de växer till sig någon centimeter för att sedan flyttas över till 300l akvariet
                  Det låter bra

Kommentera

Jag har inte lagt märke på deras bajs, de har inte släppt ut något som jag ser. Temperaturen är 25-26 grader C. Idag dog en av dem.

Kommentera

Jag ha märkt att fiskens avförning är svart, ser ut starkare än vanligt

Kommentera

Tänkte om den var trådig eller väldigt mycket "korvskinn" så att säga. Hur länge har akvariet varit igång? Läste att ammoniak i vattnet (första steget i nitratcykeln) kunde ge avmagring och böjd rygg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Axman Visa inlägg
                          Tänkte om den var trådig eller väldigt mycket "korvskinn" så att säga. Hur länge har akvariet varit igång? Läste att ammoniak i vattnet (första steget i nitratcykeln) kunde ge avmagring och böjd rygg.
                          Vi har gjort helvattenbyte efter att ett fisk dog, men efter vattenbytet dog två fiskar.

Kommentera

Det är problem igen, fisken på bilden beter sig som de andra som dog. Den står vid hörnet och har lite böjd rygg som ni ser. Vad kan jag göra åt den?
                            Bild:Länk

Kommentera

Jag tror på dålig vattenkvalitet och den där fisken går nog tyvärr inte att rädda.
                              Gör ett stort vattenbyte och sätt i fler filter, gärna ett inkört så vattenkvaliten blir mer stabil.

Kommentera

Sparar...
                              X