Sewellior - hur vanliga är dom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krickan
    • May 2008
    • 72

    Sewellior - hur vanliga är dom?

    Har själv 4 st i mitt akvarium. Men undrar hur vanliga de är i dagens akvarium? Har inte sett sådana i olika djuraffärer förrän ca 2 års sedan. Sedan tycker jag mig se fler och fler sådana i butikerna? Stämmer det med min upplevelse. Skulle gärna pröva på att odla dessa, men har sand, bör jag byta ut det till grus, så äggen åker ner mellan gruskornen, eller går det att samla en massa stenar och hoppas att de kanske åker ner där emellan.
    Någon som har mer kunskap om dessa vackra fiskar?
    Senast redigerad av Krickan; 07 May 2010, 21:28.
  • Lellel2
    • September 2009
    • 199

    #2
    Har ingen mer kunskap men upplever också att dom blivit vanligare och vanligare, har själv 2 stycken, mycket trevliga fiskar, en av mina levde 15 minuter utanför vattnet så dom är inte tok känsliga heller upplever jag
    "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
    Work smart, not hard

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Jag har både guldringad sewellia och spotted, har fått ett gäng yngel av spotted i mitt 310 liters odlingskar med sandbotten.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • hult87
        • February 2010
        • 1287

        #4
        jag har 2st i mitt 200L

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Jag hade 2 stycken men dom strök med
          Men jag ska försöka igen med mer anpassad miljö för dessa fiskar
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #6
            Har fyra Spotted och de är ju riktigt roliga fiskar! Till och med slagsmålen är underhållande.

            Assar på Bäckby i Västerås tar in båda varianterna och säger att de säljer bra. Han berättade även att när han en gång skrev dit "Stenalgätare" eller något liknande så försvann de direkt.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Bladh
              • February 2010
              • 193

              #7
              Jag har också en. Tyckte i början den var lite fulsnygg, men den är ju faktiskt skitsöt!
              Han (antar jag) har nåt konstigt för sig, han surfar nämligen på ytan om nätterna.

              Kommentar

              Arbetssätt...