slöjstjärt -en hälsosam fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zezzan_linn
    • November 2007
    • 132

    slöjstjärt -en hälsosam fisk?

    Hej!
    Har nu funderat ett tag på att skaffa slöjstjärt. Är helt förtjust i dem så länge de är sånna som ser hysat "normala" ut. (Gillar inte de som är överdrivet höga eller har enorma ögon.)

    Men, jag har fått för mig att de inte är nån vidare hälsosam fisk. Har jag rätt?
  • sjebbe
    • March 2009
    • 440

    #2
    Ska du äta den?
    450 L - Channa pulchra
    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      hälsosam på vilket sätt?
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        fisken i sej är sönderavlad... hälsosam att äta vet jag inte! pröva!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • zezzan_linn
          • November 2007
          • 132

          #5
          jag menar om den har mycket sjukdomar, dör lätt, dålig på att simma etc

          edit; jag tänker inte äta den :P

          Kommentar

          • Toushiro
            • May 2009
            • 18

            #6
            Mina har inte några sjukdomar, jag tycker att den är ganska tålig. Den kanske är känd för att inte vara så bra på att simma, men jag tycker att mina simmar ganska bra med tanke på alla fenor... Men en del väldigt stora (tjocka/runda) slöjstjärtar kan knappt simma alls.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #7
              Prexis!! sjukdomar får den nog inte så mycket... det är just det där med simmningen som är lite klurig för dom, släppte man ut den i det vilda skulle den inte kunna fly, inte ens från en kräfta.
              Sen att dom dör ofta är väl när folk håller dom i skålar, vilket nästan alla mindre insatta tycker är helt ok...Där lever dom i max något år. Och det är lite om man tänker på att slöjor kan bli 40 år
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              Arbetssätt...