Dvärggurami som inte ser?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aneta
    • September 2008
    • 261

    Dvärggurami som inte ser?

    Min ena dvärggurami hane äter väldigt dåligt. Det är inte så att han saknar aptiten utan det ser ut som om han inte vet hur han ska äta eller så ser han inte maten
    Vid matdags kommer han till ytan, "puttar" bort andra fiskar och man ser att han vill så gärna äta men han tar inte maten medvetet, bara rör på munnen medan maten passerar förbi, om han har tur så slinker det någon bit ner men oftast är andra fiskar snabbare. Han tar aldrig maten som flytter omkring eller faller ner heller. Jag undrar ibland om han är blind? Kan det vara möjligt? men han verkar se andra fiskar och slåss ibland med en annan hane... Det är bara vid maten som det blir problem. Vill gärna hjälpa honom men vet inte hur.
    325L
  • aneta
    • September 2008
    • 261

    #2
    Vad tråkigt det är frustrerande att man inte kan göra något. Min gurami har magrat också. Man kan ju inte mata fisken med en skedd precis. Jag försöker lägga små portioner nära munnen på honom och hoppas att han klarar sig på det lilla han äter.

    Men jag skulle villja veta om fisken kan vara blind?
    325L

    Kommentar

    • aneta
      • September 2008
      • 261

      #3
      Min fina gurami har dött idag
      325L

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Tråkigt att höra.
        Tror att han fått någon inre infektion, och jag tror inte han var blind. Sådant händer ibland.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...