Det idealiska akvariumet för kampfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Det idealiska akvariumet för kampfiskar

    Ja, hur ser det bästa akvariumet ut för kampfiskar?

    Inredning, filtrering, "kompisar" m.m
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Mycket växter, gärna flytväxter. Varmt vatten, 25-28 grader. Mycket liten fart på vattnet.
    Kompisar...tja...fiskar som gillar de förhållandena i övrigt, vilket är ganska många. Och som absolut inte är fenbitare.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Sir Willow
      • February 2008
      • 39

      #3
      Jag har ett akvarium på 180 liter. Där finns ännu så länge ett stim platy, ett stim Normans lyktögon, pandapansarmalar och algätare. Skulle det fungera med en kampfisk i det sällskapet - någon som vet?
      Willow

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av Sir Willow
        Jag har ett akvarium på 180 liter. Där finns ännu så länge ett stim platy, ett stim Normans lyktögon, pandapansarmalar och algätare. Skulle det fungera med en kampfisk i det sällskapet - någon som vet?
        Willow
        Det hänger mycket på kampfisken. Kampfiskar är en av de fiskar där personligheten är mycket starkare än något generellt man kan säga om arten. Vissa blir gramse på platys, medan andra är mera coola och inte bryr sig om dem ett dugg.
        Vad jag tror, så skulle det fungera...plantera ett område tätt, och släng i lite flytväxter som förhoppningsvis fastnar i det tätplanterade området. Där kommer kampisen att hålla sig, framförallt om där är mindre strömt. I det fall du får en lite surare kampis kommer han att köra bort andra fiskar därifrån, men inte jaga dem runt hela akvariet.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...