Finns någon här med regnbågar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #16
    Jag tänkte mer att det kanske inte skulle funka så bra i ett 375-literskar med stora regnbågar. Men dom är absolut varken blyga eller skygga, men har ju så förtvivlat liten mun
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • rolnor
      • June 2007
      • 143

      #17
      Ursprungligen postat av linda.n
      Jag funderar på att ha regnbågsfiskar i akvariet. tycker de är superfina! Någon här som har regnbågsfiskar?

      Hur många borde jag ha i stimmet? Äter de vanligt flingfoder? Är de fredliga? Roliga? tråkiga?

      Jag hittar varken diskussioner eller artiklar om dem...
      Jag har 6 Glossolepis insicus hanar och 2 honor i ett 450L kar, hanarna blir ståtliga med tiden, kraftigt orange färg, dom tappar lätt färgen när dom blir stressade av t.ex. barn som slår på akvariet (inte bra...)
      Köpte ett par Siamesiska algätare och regnbågarna försökte äta upp dom, men tröttnade, Siameserna var för snabba. Hade ett par små dvärg-grodor som dock blev uppätna, inte kul alls... Mina Regnbågarna är livliga, roliga fiskar, dom leker mest hela tiden, skulle vara kul med lite andra regnbågsarter, men mitt kar blir överlastat.

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #18
        Jag har Glossolepis insicus, Melanotaenia boesemani, M. praecox, M. herbertaxelrodi och M. lacustris. Jag älskar regnbågar och har alla mina i samma kar. Eftersom jag inte ska ta vara på rom behöver jag inte bekymra mig så mycket om korsningsrisk.
        Absolut roliga och vackra fiskar som är väldigt rörliga och som nästan ber om att man ska sitta och titta på dom. Detta är fiskar jag kommer att fortsätta ha ett bra tag kan jag lova!
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av patdah
          Jag åkte från stockholm till åleds för att handla honor av I Werneri...
          Så du menar att du gick in där utan att stirra i de andra akvarierna då?
          Är man tillräckligt sugen så är priset ALDRIG för högt. Men frågan är om inte du hade kunnat få dem skickade till dig till en mindre kostnad än att åka dit själv. Dock så hade du ju missat att besöka en MYCKET fin butik om du "bara" hade beställt dem..... Nästa gång du är nere så kan jag rekommendera dig att också åka runt till de andra affärerna i Halmstad, det finns några olika att kolla på när man ändå är där.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...