2 Dvärgguramipar i ett 75-liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gulon
    • February 2008
    • 29

    2 Dvärgguramipar i ett 75-liters?

    Hej
    Vi har köpt ett dvärgguramipar till vårt 75-literskar, förutom guramisarna går det 2 miniancistrusar och 4 små siamensisika algätare. Det ser lite glest ut, kan vi ha ytterligare ett guramipar? Färgar hannarna ut bättre om de är fler än 1?

    mvh Karin
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    #2
    Siamesiska Algätare blir 15 cm....
    Jag skulle vilja påstå att ditt akvarium är fullt och att det är en tidsfråga innan du behöver flytta firrarna till ett större..

    Kommentar

    • Gulon
      • February 2008
      • 29

      #3
      Ursprungligen postat av Grodlund
      Siamesiska Algätare blir 15 cm....
      Jag skulle vilja påstå att ditt akvarium är fullt och att det är en tidsfråga innan du behöver flytta firrarna till ett större..
      Hej

      De siamensisiska algätarna ska bara bo där så länge att de växt till sig lite så att de inte blir uppätna av våra rödciklider. Nu är de knappa 4 cm långa.

      Men förutom dem, tror du att det kan funka.

      Kommentar

      • Grodlund
        • January 2008
        • 560

        #4
        4 Guaramis och ett par ancistrus borde funka i ett 75-liters.
        Men vad gäller Gvärg Guramis så har jag hört att hanarna kan vara rätt jävliga och ganska elaka ibland.
        Jag har tyvärr ingen personlig erfarenhet av dem (ännu) men det kanske finns någon annan som kan svara?

        Kolla kommentarerna under artbeskrivningen. Där finns folks erfarnheter samlade ocks.

        Kommentar

        • miacaliza
          • April 2008
          • 39

          #5
          Jag har 2 dvärgguramipar i mitt 160 l och det funkar bra. Dom har varsitt revir i varsin ände av akvariet, men dom simmar även tillsammans och jag har aldrig sett att dom bråkar. Visst jagar dom sina honor ibland men inte speciellt aggressivt. Mycket trevliga fiskar tycker jag.
          Vill dyka ner i akvariet

          Kommentar

          Arbetssätt...